Indkørsel med timer på lys.

Hej,

Jeg skal have lagt ny indkørsel her i foråret, så vil jeg gerne have lamper langs indkørslen, og ved postkassen.
Men er der et system der selv tænder og slukker, lige som dem man kan få til at sætte i stikkontakten til jule lys?
Jeg har søgt lidt på nettet omkring det, men ved ikke hvad sådan en hedder.
Det må gerne være lidt smart, så den måske selv kan finde ud af at den skal tænde tidligere om vinteren og sådan, men jeg synes heller ikke jeg vil give en formuge.

Mvh
Martin
Hej, Jeg skal have lagt ny indkørsel her i... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
At sensoren reagere på katte o.l. er kun et spørgsmål og at stille sensoren rigtigt. Lad den pege vandret ud eller lidt opad, så er det problem løst.
Skrevet af Håndværkeren på 19 feb 2011 16:21
5 x 1,5 er en betegnelse for et kabel med 5 stk. 1,5 m2 ledninger, det er kobbertråd der er bøjelig.  

Det er godt nok en tyk ledning..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja det en ordenlig laban! Den ville jeg nødigt trække haha... Men tror nu der skulle stå mm2 hehe....

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Der findes en billig E27-sokkel til elpærer,
den tænder ved mørke, og kan indstilles til at slukke efter 2-4-6-8 timer,
samt manuel betjening.
Hej,
Jeg har fået lavet indkørsel med lys og det hele. Jeg har købt sådan et kumringsrelæ, det virker upåklageligt. http://www.davidsenshop.dk/pi/JO_EL_SKUMRINGSRELÆ_5A_230V_M_TIMER_5_300_LUX_GLØDEP__3627_.aspx Vi valgte en mefa stander med lys og tre stk Philips lendino lanper langs den ene side, som bliver styret af sikringsrelæet. Så har vi to på huset som tændes inden for. Det er vi meget glade for. Jeg har vedhæftet et billede af det, efter det lige er tændt her i tudsmørket. Mvh Martin

Orv, det blev flot.
Og gode tips om forskellige afbrydere.
Held og lykke
tomlfi

Hej

Nu har du fået en del svar, men jeg byder også lige ind.

For at tackle sommer og vinder sæson, så få dig både en timer(i tavlen) også et skumringsrelæ.

Du sætter timeren til at bræde mellem 17:00 også slukker den kl. f.eks kl. 22:00 også et skumringsrelæ som sørge for at hvis klokken er 17:00 også timeren begynder og det stadig er lyst (evt. pga sommer sæsonen) så slukker den for lyset.

Det kræver dog at du føre den i serie.

- Elektrikkeren


Lige nu bliv røgfri med en e cigaret

den løsning kører jeg med i en samlet enhed der sidder på en vest vendt mur.. det virker bare 100%


Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis