Kan det passe med VVS priserne nu om dage!

Hej forum!
Jeg har ringet rundt til at par VVS firmarer og forhørt mig om hvad det ca. koster at få skåret to radiatorer rør Ø10mm i en 3. sals lejlighed og blænde dem.  Det billigste tilbud jeg har fået er 2 timer plus servicevorgn, materialler og hvad der nu kommer oveni af tillæg.  Det har jeg regnet ud til  ca. 1½ dags løn efter skat. Det skal så lige siges at jeg er Ingeniør med en del års ancinitet.
Jeg ved godt at et VVS firma har mange omkostninger, bil, husleje, løn administration mv. men det har de altså også i andre lande vi plejer at sammenligne os med og der skal man ikke bruge 1½ dags ingeniør løn for noget VVS arbejde men selv kan lave på en time.
Jeg har aldrig haft brug for en VVS'er, da jeg laver det selv og vil derfor spørge om det virkelig kan passe at det koster så meget at lave så lidt? 
I så fald vil jeg skynde mig at sige mit job op og tage en uddannelse som VVS'er.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder godt nok groft for at blænde 2 rør af med en prop!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja det er tilfældet, du får nok ikke en vvs. til at lave noget på under to timer + kørsel faretillæg o.s.v.
Faktisk vil det være billigere at købe et sæt skæreværktøj hos Onkel Harald og  lave det selv.
Men vil du igang med en ny udandelse som virkelig kaster penge af sig uden du behøver ret meget andet end at sidde på din der til indrettede, så bliv Advokat
Jeg kan godt lave det selv, problemet er bare at det er fjernvarmerør og det er meningen at de skal skjules efterfølgende. Jeg vil bare ikek selv gøre det pga. evt. forsikringssag.

Jeg ved godt at advokater er pervers dyre, men de er jo også fra en anden planet og det er efterhånden ret dyrt at flyve til jorden med de nuværende brændstofpriser.
Skrevet af Mambona på 18 feb 2011 11:51
Jeg kan godt lave det selv, problemet er bare at det er fjernvarmerør og det er meningen at de skal skjules efterfølgende.