Vandhane drypper

Hej
jeg har en vandhane i køkkenet, sådan en med både varmt og koldt i en og samme tud med en lang arm til tænd-sluk-varmt-koldt. Nu drypper den ganske voldsomt fra det indre, sådan at forstå, at det er under 'kuplen' på armen at vandet kommer ud, altså ikke ud af hanen. Hvad gør jeg? Der er ingen skrue på denne arm, men den kan vel åbnes og laves? eller skal jeg skynde mig ned og købe et nyt blandingsbatteri,-dette er forresten sat op for ganske nyligt men ikke nyt, har ligget i originalemballage i 6 år, så er der måske en pakning der er tørret ind. Alle gode råd modtages med stor taknemmelighed.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Drypper det kun fra det indre. Det havde vel egentligt været festligere om der stod en vandkaskade ud af amaturet.   :o)
Når det amatur nu har ligget i originalambalage indtil for nyligt var det måske muligt at du kunne huske navnet på samme amatur.
Og dit amatur kan helt sikkert tætgøres.

Hej hpox
tænk der stod ikke en skid på pakken. Jeg tror at de er købt i aldi. sammen med en indbygningsvask. Jeg kan godt tage et billede, hvis det skulle kunne hjælpe.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hvis den er købt i Aldi kan det nok ikke svarer sig at bruge megen tid på den vandhane.
Men måske er der en bruger her i forummet der har en tætningsfidus.
Nej det var også det jeg tænkte,-men ville lige høre andre ad først. Den er lidt besværlig at skifte(det er alle køkkenvandhaner vel egentlig;-)). Og man kan jo få suverænt gode ting i aldi,-deres batterier har f.ex. vundet Tænks test og den græske yoghurt fås ikke bedre,- så måske vandhanen havde en chance.....
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Smeden har lige været her, vandhanen kan ikke skilles ad! Men han sagde at de plejede ikke at gå i stykker,-han bruger dem selv;-).
Men jeg tager i byen og finder en anden....
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis