Bil og tobaksrøg

Daw..
Er der nogle der har 1 eller 2 fif
til hvordan man fjerner tobaks lugten fra bilen?
altså lige andet en at lade være med at ryge i den
min egen må godt lugte af røg.
men ikk benthes. ny indkøbte brugte bil.
duftegrand og alt mulig tankstaions gejl dur ikk
måske någet man ka vaske ned i
   pfh tak..

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har med stort held renset en vogn, jeg havde købt endog meget billigt, for virkelig meget tobakssovs og luderkarleparfume.

Jeg brugte ruderens, den type man kan få på spraydåse. Det lægger sig som et hvidt skum på overfladerne og bruser op nede i fibrene og løsner lækkerierne. Det ser fuldstændig surrealistisk ud, når de brune safter løber ned ad dørsider osv.

Tør op med masser af sugende papir. Køb evt. en rulle håndklædepapir, der hvor du køber ruderensen. Det lugter ikke af parfume, højst lidt Ajax/salmiaklignende og skjuler dermed ikke den grundliggende stank.

God fornøjelse. Jeg forstårgodt Benthepigen!

Med venlig hilsen
ktm

Ja vi må jo håbe at prisen på bilen var derefter, så at et lejlighedskøb gik tilbage for nylig pga. stanken af ryger, og det ikke var oplyst.

Har før set eddike i spande placeret i bilen skulle gøre lidt ved problemet. Måske det kan tage det sidste, men nok ikke i dette frostvejr.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Eddike kan hjælpe meget, men når tjæren ligefrem har farvet det mellemblå interiør mørkebrunt og dannet en klæbrig overflade, skal der mere probate midler til!
Men jeg har klaret et mindre grelt tilfælde med eddike. Det var en bil jeg købte i Spanien uafprøvet, så jeg anede ikke at den stank så gyseligt. Men jeg var kommet der ned på en enkeltbillet, sååhh.
Ind i et supermarked og købe en opvaskebalje og 2 liter eddike samt noget papir. Så blev baljen stillet på gulvet med papir og eddike i, og i løbet af 3-4 dage var der tåleligt. Den følgende vinter, hvor vognen stod i hi, i en fin garage, blev den helt hvid af mug indvendig. Så måtte den også have den store omgang renselse.

Morale: Hvis man står over for en sådan stinkbombe, så skal prisen dælme godt ned, men der er en vej ud af problemet, hvis man gider.

Med venlig hilsen
ktm

ok tak for svar
jeg prøver ruderens.
skal lige sige at det er læder sæder.og sådan någet kunst læder på dørebeklædning.
jeg er selv top tunet ryger. så det gør ikk mig någet
men kan godt forstå ikke ryger.

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Et billigt middel, som kommer godt i bund med tjære og nikotin:

½ sprinklervæske + ½ sprit i en forstøverflaske

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Du kan næsten genskabe duften af ny bil med en ozon behandling.
Først en gang afvaskning, så lejer du en mindre ozon maskine i et firma der behandler brandskader (der er også bilfirmaer der har ozonmaskiner) ,6-12 timer ozon behandling og røglugten er væk.
Ozon maskinen skal blot stå inde i kabinen og være tilsuttet strøm fra stikkontakten ,så passer den sig selv.
Det eneste du skal gøre er at lufte bilen ud et par timer bagefter.
Lugten af hund , kat og evt. svampeangreb er også pist væk. Du undgår samtidig at få parfumeallergi af wunderbaum duften.
Hvis alternativet er at, man sætter Wunderbaum ind som "rensemiddel", ville jeg lige så godt kunne leve med tobakstanken!

Med venlig hilsen
ktm

Ok. tak
vil undersøge prisen.på leje af sådan en maskine.

KTM .Nemlig ja

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere