Lysdæmper tænder selv

Hej,

Mine to spotsgrupper på trafo med std. LK lysdæmper har en kedelig tendens til at tænde af sig selv, når jeg er på arbejde. Er der nogen, der ved hvad det kan skyldes?

Bedste hilsener
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som en defekt lysdæmper.. Er det en touch dæmper eller den med "skyde knap"?

Jesper Pedersen

Hvilken type transformer er der på lyset??

Jesper Pedersen

Det er sådan et par stykker her.
De lysdæmpere i har kan kun klare 180W..

Den øverste bruger ca. 200W
Og den nederste ca. 300W

vel at mærke hvis de er fuldt belastet. Hvor mange lyskilder sidder på hver? Og hvor meget bruger de?

Den dæmperen er med 98% sikkerhed stået af pga. lang tids overbelastning.

Jesper Pedersen

Annonce
Der sidder 8*25w på den øverste, altså 200w peak, og 10*20w på den nederste, altså også ca 200w. Iflg dem jeg købte af, skulle de sagtens kunne trække det.

Tror du det er overbelastning og hvorfor får det trafoerne til at tænde af sig selv?

Tak for hjælpen.
Det er fordi lysdæmperen bliver overbelastet.. Når den så igennem et længere stykke tid har været overbelastet, så bliver bryde funktionen i lysdæmperen svag...

Jesper Pedersen

Tak for svarene Jesper.
Jeg har oplevet det samme på flere lysdæmpere jeg har sat op. Det er nye lysdæmpere der har gjort det lige fra starten af, uden at de har været overbelastet.

Jeg tror at det skyldes elektrisk støj i installationerne. Jeg opsatte en del touch lysdæmpere iforbindelse med en total renovering af et hus og her tænder og slukker lyset i deres køkken/allerum stadig af og til. Hvis jeg i deres entre hvor der sidder kip-relæ til halogenspotsene, blinker hurtigt med lyset 3 - 4 gange, tænder lyset i deres køkken....

I min fars nye udestue sidder der 6 x 20W 230V spots med en touch dæmper og her er lyset af og til også tændt når han kommer hjem om aften.


- Kasper


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis