isolering uder gulv på 1 sal

hej

er ved og lave om på 1 sal,har taget gulvet af,kan det betale sig og lægge iso under gulvet ,men kun ude ved skunken,der kan lægge 150mm iso.

hilsen Mikael
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah ! men hvad skulle det gøre godt for kun at gøre det ude i skunken, det var da bedre at isolere hele gulvet.
Hvis skunken er uisoleret og der kan komme kold luft ind under gulvet derude fra, er det en fin idé. Den rigtige løsning ville dog være at isolere skunken.

Hvis der er et ønske om at formindske støj mellem stue og 1.sal, giver det mening at isolere etageadskillelsen.

Hav en god dag.

De bedste hilsner

Jacob Norling

Professionel arkitekthjælp til private - www.norlinga.dk

Du skal forsøge at lukke det så meget ud imod skunken så din etageadskillelse bliver så tæt som muligt . og hvis du ikke har vindbrædder yderst ved du nu hvad dit sommerprojekt bør være ;-)

I selve etageadskillelsen skal der ligge 100mm mineraluld fastholdt med glødefast ståltråd - de 100mm udlægges udelukkende af hensyn til brandspærre.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

ja et projekt mere ,det kan vi li ;-) . jeg tror jeeg fylder det hele op med isolering,vil også gerne det støj væk,som det nu kan tage.

tak for jeres svar
Skrevet af hpox på 17 feb 2011 19:16
Der er da ingen grund til at isolerer gulvet såfremt der er opvarmet i stueetagen.
Men der skal af brandhensyn være 100mm fastholdt mineraluld i etageadskillelsen.

Næsten rigtigt BOFH.
Men det hedder FASTHOLDT mineraluld.  :o)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis