Hjælp: trægulv eller laminat?

Jeg er lige flyttet ind i en ungdomsbolig i Birk Campus i herning, som er et passiv hus.

Men jeg er i tvivl om hvilket gulv der er - ægte træ eller laminat. Hvordan finder jeg ud af det?

Og er der nogle der nogle gode råd til hvordan man rengører gulvet grundigt her i første omgang? Den sidste lejer var lidt beskidt - for at være høflig
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
syntes du for at være sikker skal kontakte udlejeren og gerne få det på skrift

Mvh

 

Thomas

Godaften Ozzy
Hvis du skal se om det er ægte træ gulve du har kan du næsten altid løfte rosetterne ved radiatorene og se ned der.
hvis du har radiator med rørføring igennem gulvet selvfølgelig.
ellers kan du måske komme til af tage en feje liste af ved bundstykket i døren
Et utroligt spændende projekt i vores område.

http://www.fruehojgaard.dk/Files/Billeder/BirkCollege/Pdf/Frueh%C3%B8jgaard%20H2College%20Projektering%20nhb101028_Slut.pdf

Hvis nu det er laminatgulve beviser det jo kun at det er svært at se forskel ;-)

Jeg har ægte trægulv i en stor del af huset ( mørkt oliebehandlet, krævende at vedligeholde ) - og i en anden del har jeg laminatgulv i en god kvalitet ( egeplank ) - stort set ingen vedligeholdelse.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu er mennesket udstyret med 5 sandser, er det vist. Hvoraf synssansen kun er den ene.
Vi går ud fra at der ved laminat forståe gulve med plastbelagt obverflade af en art.
Undertegnede, og mange andre, kan uden problemer se om et givet gulv er plastik eller den ægte vare. Osse når det gælder træ.
Ofte kan jeg osse h'øre det og helst sikkert føle det. Hvis jeg går på det med bare fødder.
Derimod kan jeg ikke lugte det. Fordi jeg er forkølet lige for tiden.
Annonce
Skrevet af hpox på 17 feb 2011 22:28
Nu er mennesket udstyret med 5 sandser, er det vist. Hvoraf synssansen kun er den ene.
Vi går ud fra at der ved laminat forståe gulve med plastbelagt obverflade af en art.
Undertegnede, og mange andre, kan uden problemer se om et givet gulv er plastik eller den ægte vare. Osse når det gælder træ.
Ofte kan jeg osse h'øre det og helst sikkert føle det. Hvis jeg går på det med bare fødder.
Derimod kan jeg ikke lugte det. Fordi jeg er forkølet lige for tiden.

Sludder og fordomme - har selv haft dem.

Tror faktisk det mest er at vide at det er ægte - sådan har jeg det selv - jeg ved godt at laminatgulvet ikke er ægte selvom det ser sådan ud - det skal man lige over

Et laminatgulv i en ordentlig kvalitet ligner præcist et lakeret trægulv.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Sludder nej.
Fordomme ja.

Du skriver "det ser ud", "ligner" .
Hvad med lyder, smager, føle og lugte.

Når det gælder bygningsdele, bortset fra de skjulte, kan plast slet ikke sammenlignes med den ægte vare.
Plast kan ikke patinere, det nedslides.
Plast kan kun sjældent repareres.
Plast har en helt afgørende kvalitet. Det er et billigt produkt. Og det er primært derfor det anvendes som overflade på bygningsdele.
Jeg har endnu til gode at høre at man har valgt ægte massive egetræsgulvbrædder fordi plast-ditto var for dyre.
Og at der i en boligannonce står: Alle oprindelige originale trægulve er i forb. med renovering udskiftet med vellignende plastlaminatgulve.
Og samme boligannonce fortsætter: Alle lofter er af plastlamineret loftgips og kan nemt rengøres med højtryksspuler.
:o)

Men ok EISOE, hvis du er fornøjet med dit plastlaminatgulv. Så er det jo bare dejligt - for dig.

Ja, dit indlæg bekræfter kun : fordommene lever i bedste vegående ;-)

Der er jo ingen ved deres fulde fem som vil reklamere med at det er laminat - er du tosset, det er jo noget billigt skrammel ;-)

anyway - jeg er tilfreds med mit - og der er endnu ingen, der har kommenteret at det jo er laminat ( underforstået, noget billigt skrammel ) - tværtimod - en sagde " det ser fan'me godt ud " - men han vidste jo heller ikke at det var laminat ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Glæder mig at du tror det bedste om dine medmennesker.

Dine gæster er naturligvil høflige og veliopdragne.
Og siger det værten forventer at høre.
Ingen grund til at gøre sine venner kede af det.

Men bortset fra det så går jeg ud fra at vi er enige.
Om at dette emne er uddebateret.
når du nu alligevel ikke er modtagelig for fornuftige argumenter. :o)
EISOE

Hvis du er ude som gæst kunne du så finde på at sige: Nå du har lagt laminatgulv, havde du ikke råd til et rigtigt gulv?

Laminatgulve kan have mange kvaliteter og det kan næsten ægte tæpper også have men et laminatgulv har bare ikke de egenskaber et trægulv har og så er det bare spørgsmålet om man ønsker laminat gulvets egenskaber eller trægulvets.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis