bygge skur

Hej Alle. Jeg vil gerne bygge et skur til en lille løsdrift og vil gerne have jeres kyndige hjælp, da jeg ikke selv har erfaring med det. Jeg beskriver lige hvordan jeg havde tænkt mig, at gøre det og så må i meget gerne kommentere om det er helt ude i skoven eller ej og komme med gode råd. Jeg havde tænkt mig at bygge det i den del af folden hvor der er skov, for der er et sted med 4 gode grantræer på række, som jeg havde tænkt mig at bruge som de bagerste stolper. Målene på skuret bliver 8x5 eller 6 m. De 4 træer står med 2 meters mellemrum. Jeg havde så tænkt at grave træstykker ned i de 2 andre hjørner og en ekstra på hver side, så der ikke er for langt mellem dem. Jeg har tænkt mig at grave dem 1 m ned i jorden. Så ville jeg sætte en lægte på tværs af de 4 træer i højden 2,3 ca. fra de foreste stolper til de bagerste træer ville jeg så lægge lægter på på toppen, som grundlag for taget. derudover ville jeg sætte lægter på skrå på siderne af skuret, mellem stolper for stabilitet og så beklæde det med nogle bælgede plastplader af en art. I bunden vil jeg jævne med grus og lægge fliser på, under strøelsen. Det var hvad jeg havde tænkt mig at gøre i grove træk, håber det gav mening for jer. Stedet ligger højt, så på den måde får jeg ikke så meget problemer med sump, men samtidig ligger det i læ i skoen, så der ikke er så meget blæst til at rive i skuret. Tror i det ville kunne lade sig gøre? eller har i andre forslag? tror i stolperne vil rådne i jorden hvis jeg bare graver dem en meter ned og dækker til med jord? og kan det holde? Håber på svar fra jer eksperter herinde. På forhånd mange tak for hjælpen. Mvh Matilde
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det er lettere hvis du laver en tegning :-)
Træ gravet ned i jorden forgår uanset hvad, det kan tage længere eller kortere tid alt efter behandlingen de har fået inden...... støber du derimod et fundament som stolperne kan stå på ca 30-40 cm over jorden undgår du at se kommer til at stå og være våde og derved undgår du råd......
Ideen med at slå søm eller skruer i trær kan let resultere i at træet går ud, så alt efter om du er ok med det så skal det nok lige overvejes inden du bruger dem :-)

Mvh

 

Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis