Aluminiumsrør Ø15mm

Hejsa,

Jeg leder efter Ø15mm aluminiumsrør til at bygge en mindre skulderstøtte til et kamera. Årsagen til det specifikke krav er internationale standarder for montering af tilbehør på sådanne rør, så derfor duer det ikke i andre størrelser

Har I noget bud hvor man, billigt naturligvis, kan købe dette på nettet eller i butikker i Københavnsområdet?

På forhånd tak,

Frederik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at smutte hen til en camping forhandler og se hvad der er af teltstænger.
Det kan som regel købes i Silvan.

Der kan du også købe en ret billig rørskærer.

Skal du bukke røret, kan du købe en rørbukker i den korrekte diameter, som koster fra minimum 2-300 g opefter. Eller alternativt kan du sætte en prop i den ENE ende, fylde røret med vand, og derefter fryse røret ned. Når røret er bundfrosset kan du "bukke det over knæet" uden at det klappersammen, dette kræver dog en del kræfter, og er svært at gøre ensartet hvis du skal bruge flere ens stykker.

 Hver dag er et sjovt skæg, med cykelhat og papnæb!

Den med nedfysning, duer vist kun til mindre stykker. Men propper du den ene ende og fylder fint sand i røret så det er fyldt het  op og banker endnu en prop i. Kan du med en almindelig gasbrænder opvarme røret og bukke det lige som du har lyst.
frederikk

Prøv at Google der dukke noget op Silvan bla.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Har du ikke fundet alurør endnu så kan de købes hos Metalcenteret (også som privat)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis