Hjælp til skæv dør.

Hej.

Først skal det lige siges, at jeg ikke vil betegne mig selv som handyman...faktisk er jeg egentlig nok i den helt anden grøft. Så bær over med mig, hvis det er helt hen i vejret.

Jeg har et par Swedoor i min lejlighed, som ikke kan lukke ordenligt. Når jeg lukker dem, så støder de på i den øverste del af karmen. Det er som om døren hælder en lille smule på skrå...altså nedad.

Jeg går ud fra, at det er selve dørene den er gal med, og ikke karmene, siden at det er samme problem med begge døre.

Er der nogle, som har en ide til hvordan jeg kan fikse dette?
Hej. Først skal det lige siges, at jeg ikke vil... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det har været sådan siden jeg flyttede ind.

Jeg må lige prøvet at gå det hele igennem. Ellers må jeg se på muligheder for at få sat sådan et par flexkarme i.
Men så er det hængslerne den er gal med, Særligt det øverste,
Så vidt jegh husker så kan børn godt lide at hænge i håndtaget og svinge/gynge i døren.
Så måske skal hængslet rettes lidt. Som det skrives ovenstående.
Altså hvis hængslet er skruet så godt fast som det kan lade sig gøre. Skal det bukkes lidt.

Men nu er der det pikante ved situationen at jeg ikke aner hvordan et Swedoor hængsel ser ud. Så lige hvordan du tager fat ved jeg ikke.
du skal se hvor meget luft der er når døren er lukket, i den modsatte side af hvor døren støder på, dvs hængselsiden, der burde være en del luft, hvis hængslet sidder ordenligt skruer fast må det være bukket, så skal det bukkes tilbage, så der er lige meget luft i begge sider. du skal nok have hængslet af for at gøre det, det er nemmere at bukke den anden vej, der sætter man bare en blyant i klemme, og presser lidt på døren..
Ved ikke om hængslerne er magen til den swedoor jeg lige har sat i men mine ser sådan her ud..
pilene er det beslag som skal bukkes..

@Pizzabager

Er det en snap-in låsekasse af metal? Mine er af plastik, og jeg kan at de buer helt ud i øverste hængsel. Når jeg trykker døren ind mod karmen (hængsel siden) og lukker den, så går den perfekt i.

Det kan måske være at det er selve snap-in låsekasserne, som er dårlige.
Annonce
selve hængsel pladerne skal sidde fast ind til henholdsvis dør og karm, og skruerne fast der må ikke kunne rykkes i døren, ment på den måde, du skal ikke kunne trykke døren ind mod karmen, så er enten hængsel eller fastspænding løs eller defekt.

mine hængsler er i metal, dog er der noget gumme/plastik under påspændingen på døren. men hængsel er metal i begge sider.
Ok, jamen så må det være hængslerne, som er defekte. Jeg kan nemlig gøre dette på begge døre.
 
Edit: Det skal lige siges, at døren næsten er lukket helt til, før at jeg kan skubbe den ind mod karmen. MEn det var måske også det du mente. 

Har du evt. et link til et sted, hvor jeg kan købe nogle tilsvarende sæt som dine? - er bare et produkt navn.

Edit: Altså den snap-in lige over swedoor klistermærket (på dit billede) er også af metal, ikke?
den er i 2 dele, det yderste del du kan se skruerne går igennem er en metalplade, den bagerste som hængsel går ind i er plastik/gummi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis