Dovendyret har været i køkkenet i dag.
Ja, det startede med at jeg fandt et tilbud på okseklump, og så måtte det jo snuppes 12 kg af sådanne med hjem. Fat i skærebrædt og knive (samt min lidt mere udskæringskyndige frue). En times tid senere var der skåret op i alverdens udskæringer, det meste lagt i fryseposer og indfrysningslampen tændt.
Tilbage var kun nogle kg tern/småkød, som kom en tur på panden til bruning, skrælle løg, hente grøn peber, og lidt andre trivialiteter inden den store gryde kunne få fred i en god times tid på komfuret.
Nu står der 8 portioner a 1 kg færdiglavet ungarsk gullash til afkøling/frys på altanen (det er -5º, og fryseren er allerede på overarbejde). Af pladshensyn er der kun puttet halvdelen af den normale vandmængde i, så det skal lige tilsættes ca 3 dl, når det varmes op, og krydderierne skal måske lige justeres lidt. Ellers er der færdigmad til 8 gange. Nemmere kan det ikke være. Ikke noget af det fedtede stads man ellers kan komme til at putte i munden fra supermarkedet etc. Næh, det er i hjemmelavet kvalitet og færdigt arbejde.
Chr.
Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.
Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.
Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.