Hvor stort areal til dyrkning i drivhus.?

Ja  som i nok har opdaget er jeg ved at gøre klar til at bygge drivhus. Men jeg er voldsomt i tvivl om hvor stor bed-areal jeg skal have? Jeg bygger drivhuset "rundt" og planlægger det små 4 meter i diameter. Laver jeg så beddet 50 cm dybt (skal man have mere?) får jeg ca 5 kvm bed... Det syntes jeg virker af lidt...?

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er to forhold du bør tænke på:

- jorden skal friskes/tilføres ny energi - særligt til planter der vokser meget og bærer mange afgrøder (tomater, agurker m.v.)
- mange enårige drivhusplanter gror fint i en plantesæk i en kapilærkasse.

Ovenstående er tænkt som inspiration til, at du måske kunne overveje en kombination af bed og fliser, hvor agurker, peberfrugter, tomater m.v. kan gro i en plantesæk på en kapilærkasse på fliserne, mens radisserne, salaten, gulerødderne og de flerårige planter som vindruer, krydderurter m.v. kan gro i bed. Når vækstsæsonen er ovre kan plantesækken tømmes ud i kartoffelbedet el. lign og så er der plads på fliserne til at man kan stille en stol og nyde efterårssolen over en kop kaffe. 
Jeg skal ikke have planesække.. ikke fordi der er noget galt med dem, men jeg gider ikke de "løse" ting på gulvet. Så det er bed til ALT også må jeg gøde/vande det der skal til..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis