Tråden er låst

Ønskes oval olietank

Oval olietank eller stor rund beholder med en diameter på ca 40 cm on en længde på ca 115 cm ønskes til at lave en sneplov til min havetraktor af.
Mvh Steffen


Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Steffen.
Du skal nok se dig om efter noget der er tykkere i godset, en olietank er så vidt jeg lige husker kun 3 mm. tyk og du skal have noget der er mindst 6 mm. for at det kan holde. Og så skal der aligevel svejses forstærkninger på bagsiden.
Havde du skrevet 40 cm. i radius var chancen nok større
Hej Håndværkeren

Jeg er godt klar over den kun er ca 3mm tyk i pladen, men jeg har tænkt mig at svejse både bund og top sammen i tykkelsen, hvis det ikke kan holde med kun den ene.

Jeg har en jeg bruger nu, som er svejset sammen af to kvarte olietønder, så den er blevet dobbelt i tykkelsen,og monteret en gummiliste i bunden, så den ikke skader fliserne. Den fungerer sådan set meget godt, men det kan jo altid blive bedre.

Ophænget til den er lavet med et elstempel fra et skrivebord, og kan bære ca 100 kg så vægten betyder ikke så meget.
Vil gerne ligge nogle billeder ind i tråden, men må desværre indrømme at jeg ikke helt kan finde ud af hvordan.


Mvh Steffen

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)

Fandt lige ud af det med billeder alligevel.

Den kan løfte ca 45 cm i højden. Som det ses på det første billede.

Jeg har også lavet ophænget så det kan monteres bagpå til min rive.


Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Det ser da ellers ikke så tumbet ud det du har lavet der, Jeg tror du skal kigge efter en vandbeholder i stedet for, så får du mere krumning på bladet. Et par kæder på hjulene ville sikkert heller ikke skade.
Jeg har kæder til den også, men det er kun hvis der er rigtig meget sne at de er nødvendige.

I går flyttede jeg ca 6 m3 sne herhjemme og ved naboen, så den kan godt bestille noget.

Den kan stilles fra side til side med de 2 stænger der sidder yderst på bladet, leder dog efter et par motorer fra en elevationsseng til at klare opgaven mens jeg sidder ned, man går jo hen og bliver lidt doven med sådan noget "legetøj"

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Annonce
Hæ Hæ
Når du nu aligevel er igang må du da hellere bygger et isoleret førehus med varme stereo og roterende blink på toppen
Jeg har genboen til at rydde min private vej op til huset, han kommer lige forbi med sin store dumper.
Du siger noget, rotorblinket ligger klar på værkstedsbordet.

Men tvivler på jeg kan være der hvis der også skal førerhus på, man har vel "pondus"

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Hej Alle

Har fundet en tank til mit projekt

Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Jeg har ellers gået og tænkt på, at når du nu kan det der, hvorfor så ikke lave en snekaster i stedet for. Det vil da gøre det nemmere for "Traktoren" at komme frem når sneen bare kastes over til eks. naboen
Har lige lagt nogle flere billeder i Galleriet

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis