Ny lejlighed uden brusekabine

Hej allesammen

Vi har netop fået ny lejlighed, som vi er rigtig glade for, dog har den den ulempe at badeværelset befinder sig i et lokale med skråvægge, hvilket betyder bruseren ikke kan stå i et hjørne. Bruseren er derfor placeret midt på en væg med et "nedhak" i fliserne på 83 cm x 83 cm uden nogen form for brusekabine.

De der boede der før havde benyttet en gardinstang og et langt bruseforhæng, dette synes vi dog ikke er en optimal løsning.

Vi kunne istedet godt tænke os noget i følgende stil, bare hvor det ikke er lavet til et hjørne:

brusekabine

En anden grund til vi gerne vil have en eller anden form for væg er at der er lavet stik og plads til en vaskemaskine lige ved siden af, så det er tildels også for at beskytte en fremtidig vaskemaskine.

Håber i har nogle gode idéer :-) 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Jeg fik ikke rigtig noget resultat ud af linket ( copy paste ind i browsern) Så det er lidt svært at vide hvad i forestiller jer...
Men ikke mindst er det svært at forestille mig hvordan jeres bad ser ud nu! Så kom gerne med et par billeder eller en skitse, gerne med lidt data om størrelser / afstande og hvad det er i ønsker hvor.

MVH Njord :-)

MVH Njord
Lidt mere forstår jeg da :-)

Men for at være sikker har jeg skitseret lidt på dine billeder...

Er det en løsning som på øverste billede med de to "blå" sider i brusekabinen?
Eller er det den blå over mod skråvægen plus den røde der skærmer ud mod rummet og med indgang fra siden?
Eller noget helt tredie du søger??

på det nederste billede er en blå brusevæg skitseret. den går op i den højde skråvægen giver mulighed for!

MVh Njord .-)

MVH Njord
Hej igen

Det er løsningen med de to "blå" sider i brusekabinen jeg søger. Der er plads til et panel på 2 meter i den side hvor skråvæggen befinder sig.
Så har du vel 2 muligheder..
Enten at lave det i form af hærdede glasplader med tilhørende montage grej. Eller en løsning med en plade der sættes op på tilsvarende vis, den pladevæg der er så kendt fra offentlige toiletter.....
Den monteres oftes i nogle alu skinnesystemer.

Du kan jo også opbygge neget med porreboton og fliser eller glasbyggesten... men jeg fornemmer at bredden i rummet ikke er vildt stor! Og der skal jo gerne være plads til vaskemaskinen i venstre side....

Eler tager jeg fejl??

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Bredden er ikke vildt stor, så det skal næsten være en eller anden form for plade. Vi hælder mest til en løsning med hærdede glasplader, men synes dog det er svært at finde nogle "samlesæt", hvis man kan kalde dem det, hvor man kan lave dette. Kan dog være fordi vi ikke rigtig har så meget forstand på det, har aldrig prøvet at lave noget i den stil her før :-)

Mit indtryk er at de fleste er lavede til et hjørne.
Ja.. JOw.. Måske...
Der er da en del sideplader til brug for brusekabiner!
Men smut en tur forbi sanistaal eller en bad udstilling og se på hvad der er og surf så videre på nettet... måske kan et besøg hos byggeudstillingen i Middelfart også give inspiration.

;-) på med vanten og Lav Det Selv :-)

Njord

MVH Njord
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Brusedoere-vaegge-Dansani--Dansani-Linda-fast-vaeg-90x80-90x190-cm-Klart-glas-Alu-profiler-200628.html
http://www.badimport.dk/product_info.php?cPath=83&products_id=436
http://www.hafa.dk/web/Brusevaegge.aspx
http://www.flottebade.dk/group.asp?group=120

Bare lige for at linke til et par stykker efter 1½ minut på google :-)

Njord

MVH Njord
Tak for det :-) Har godt nok også selv fundet de fleste af dem. Mht. bruseforhængsstangen så vil det ikke være noget problem at den sidder mellem to glas plader istedet for en mur og en glas-plade? Måske et dumt spørgsmål, men better safe than sorry :-)
Du skal måske have en fastgørelse af den glasplade der stå op mod skråvægen. Men ellers burde det ikke være noget problem.
Dog skal forankringerne i muren jo være af passende type.

Men smut en tur ned i din VVS butik og spørg efter nogle forslag og overvej så om det er det du ønsker og check evt pris og muligheder flere steder.....
Det hele afhænger jo også af din smag og hvad du vil ofre så sagen.....
Nogle har et større udvalg af beslag end andre....

MVH Njord
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis