Er 2 elradiatorer á 3kw nok til dette rum?

Sidder pt. i et lejet fritidshus, som det kniber med at få varmet op til behagelig temp., især i køkken/alrum. Rummet er på ca. 60 kvm. og har en loftshøjde på ca. 4m. Til opvarmning i rummet er der to 3 kw elradiatorer og udlejer påstår, det burde være nok, og at der iøvrigt før har været gæster, hvor temp. udenfor har været minus 16 gr., uden det har givet anledning til klager, hvilket jeg har meget svært ved at tro.

Nogen her, der nemt kan regne ud, hvad et rum på nævnte størrelse kræver? Huset er fra 2005 og er ifølge ejeren isoleret efter forskrifterne.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
som hovedregel ca 100w pr m2 så det burde passe.
men pga loftshøjden noget mere, måske helt op til 150w pr m2

håber det kan hjælpe

Tak for svaret.

Problemet er at huset har stået ubrugt siden efteråret, så de to radiatorer skal varme alt op, fra en temp. 10-12 gr., hvilket virker som en ret uoverskuelig opgave for dem.

Paul

Hvis det er elradiatorer af den gamle type, som kører med en høj temperatur, så gemmer al varmen sig oppe under loftet. Moderne radiatorer har det samme problem, men er mindre udtalt.

Du skal have ventileret varmen ned fra under loftet eller have noget cirkulation over radiatorfladerne, så der ikke bliver så stor spredning på temperaturen.

Da alle butikker med ventilatorer har lukket nu må du bygge et stilads etc af borde og stole, så du kan komme op under loftet, hvor varmen er.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis