festool forlænger / samlingssæt til føringsskinne

Jeg har tænkt på at købe en dyksav fra festool og så skal man selvfølgelig have en føreskinne med det jo klart ;o)

Så jeg overvejer om jeg skal købe 2 på 1.40 og en forlænger eller om jeg skal købe en på 3 meter. Problemet er bare at en 3 meter lang skinne er lidt uhandy når man skal ud til nogen og arbejde.

Men er der nogen som har prøvet med en forlænger og kan svare på om det virker lige så fint som én lang skinne eller om der er en forskel på det.

Hvad siger i?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger det tit og ofte.. jeg købte min sav (TS55EBQ) med 2 x FS1400 og så dette sæt (FSSYS2)

Det virker helt efter hensigten og er nemt at samle.. jeg har desuden også den 3 meter lange skinne men det bliver kun brugt når det er ABSOLUT nødvendigt.. den er virkelig en pine at transportere

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

ja det var det jeg var bange for at sådan en 3 meter ville være en pine men hvis man har en samle skinne er det så nødvendig med en 3 meter også?

Og sættet som du linker til havde jeg også tænkt mig at købe :o)
køb 2 stk på 140 med et samlestykke, og så få en taske til skinnerne, så er du godt kørende. Det er det stykke værktøj jeg har brugt mest af alt, udover min skruemaskine.

http://www.lyrk.dk
Tak for svaret. Det var næsten som jeg havde håbet... Var bare bange for sådan en samle skinne måske ville være lidt ivejen under arbejdet men så omvendt set frygtede jeg også som du siger at en 3 meter bliver en pine, men nu har jeg bestemt mig.

Det bliver som du siger. 2*140 plus en taske.

Så mange tak for det
Du skal jo huske at når de 2 1400 er sat sammen ser du det jo ikke.. så er det jo bare en 2800 skinne der er lidt "blød" på midten og derfor skal flyttes lidt med omtanke.. Løsningen er nem og hurtigt og præcis.. Jeg har kun en 3 meter fordi jeg gjorde en god handel på nogle festool ting ved at firma der lukkede ned (jeg har temmelig meget festool af en privat, mand at være ;-))
Dertil skal siges den 3 meters har været i huset i 2 år nu, og ALDRIG været i brug endnu...

Så din TS55 EBQ og FSSYS2 så er du dælme flyvende. Skulle du have ? til festool så skriv endelig..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Annonce
Tja M andersen... Der kommer sikkert en del spørgsmål til festool en gang, men som alle nok ved er det jo ikke billig værktøj så der må jo spares lidt sammen før man kan købe..

Har en festool boremaksine og næste projekt bliver dyksav og nok også en stiksav. Og så skal der lige spares et stykke tid igen før der er tid til at kigge på mere værktøj he he...
Køber du ikke noget af det brugt...? Der er sq nogle gode handler på dba.dk og guloggratis.dk fra tid til anden... Over halvdelen af mit er købt den vej.

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Nej det gør jeg ikke.

Jeg tror mange af mine venner vil være enig med dig i det er for dumt ikke at gøre det, men jeg har bare et princip om at ALT mit værktøj køber jeg nyt for så ved jeg at det virker. Der er garanti på det og frem for alt hvad det har været udsat for.

Jeg passer MEGET på mit værktøj og låner det ALDRIG ud. Og ved brugt værktøj ved jeg ikke om det har været på gulvet et par gange eller er blevet brugt til et eller andet som ikke er så smart at bruge det til.
Jeg er også utroligt pernitten med mit grej, min kone ryster på hovedet af mig når jeg støvsuger mine save efter brug osv.. Men derfor kan du STADIG lave gode handler på maskiner der ikke brugt ret meget og ofte har garanti stadigvæk.. Du skal blot sørge for at kunne komme ud og se tingene eller få rigtigt gode billeder...

Men det er også lækkert med helt nyt... Har lige bestilt Festool Kapex, men det var også gennem en ven der tager momsen

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

ja konen ryster også på hovedet af mig men det skal da ik forhindre os i at være glade for vores værktøj...

Wow jeg vidste ik festool lave en kap gerings sav fed nok... men ja man skal da virkelig have en til at tage momsen med de priser

Tja da kender jeg desværre ikke nogen som kan tage momsen for mig så jeg sidder på hele regningen selv

Men man kan jo altid starte et firma og lukke det efter et par måneder
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis