montering af stållægter. kreativ løsning søges?

Jeg har købt stållægter i 10 cm tykkelse for at kunne efterisolere mit kommende kontor indefra.
Det er planen at de skal monteres så der er plads til 20 cm rockwool - dvs 10 cm ud fra væggen.

Fordi mit vindue er meget tæt på hjørnet i rummet, søger jeg hjælp til en forholdsvis kreativ løsning på hvordan jeg laver det pænest muligt i netop dette hjørne. 

Jeg er klar over at isoleringsevnen i netop det hjørne kommer til at blive nedsat, da der ikke vil være plads til så meget.

Men hvordan ville I lave det?

Gasrøret på væggen skal skjules inde i væggen, da jeg har en hane på den anden side af væggen til at lukke med, såfremt det skulle blive nødvendigt.

Der er fra hjørnet 3,5 cm hen til gasrøret.

fra kanten af muren, hvor den rammer vindueshullet til hjørnet er der 6 cm




/cs

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er kun 2 muligheder
enten skal du lave et hak der går ud foran vinduet
ellers lav det skråt fra 20-30 cm inde på væggen , så du rammer hjørnet
bredker:
Jeg har selv tænkt på den skrå løsning - men er lidt usikker på hvordan den skulle ske i praksis.
Nogle ideer?

Koluda:
Jeg har en nabo der har lukket det inde og siden haft besøg af gasmanden uden at de sagde noget. Der sidder en lukkeventil på den anden side af muren, så der kan lukkes for den, i tilfælde af at der sker noget der kræver at man lukker..

/cs

Gasrøret må ikke skjules, når der sidder en ventil på. Der skal være så få samlinger som muligt, og når det er kobber,
skal det sølvloddes. Se evt. gasreglementet A mener det er side 38, er ikke sikker da mit er i papirform.
Men ellers kan det findes på sik.dk
g) Ledninger, anbragt skjult, skal så vidt muligt lægges i en længde.
Nødvendige samlinger skal for stålrør udføres ved svejsning og for
kobberrør ved kapillarlodning.
Hvor særlige forhold nødvendiggør det kan galvaniserede stålrør med gevindsamlinger
anvendes, efter indhentet tilladelse hos gasleverandøren

Man må heller ikke bruge kompressionsfittings. en ventil er vel det samme som en gevindsamling.

Men hvis du vil være helt sikker, så spørg ved naturgasfyn.
..

/cs

ah ja, selvfølgelig - jeg tænkte kun på lodningerne røret imellem.
Jeg kan vel bare lave en lem der hvor ventilen er, så jeg kan se ind hvis nødvendigt

/cs

Lige skudt fra hoften...


Mvh.

René

Så glemte jeg at skrive...så må du tænke en lille "skal" til afdækning af røret, så det ikke kommer ind i isoleringsvæggen.

Mvh.

René

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis