montering af stållægter. kreativ løsning søges?

Jeg har købt stållægter i 10 cm tykkelse for at kunne efterisolere mit kommende kontor indefra.
Det er planen at de skal monteres så der er plads til 20 cm rockwool - dvs 10 cm ud fra væggen.

Fordi mit vindue er meget tæt på hjørnet i rummet, søger jeg hjælp til en forholdsvis kreativ løsning på hvordan jeg laver det pænest muligt i netop dette hjørne. 

Jeg er klar over at isoleringsevnen i netop det hjørne kommer til at blive nedsat, da der ikke vil være plads til så meget.

Men hvordan ville I lave det?

Gasrøret på væggen skal skjules inde i væggen, da jeg har en hane på den anden side af væggen til at lukke med, såfremt det skulle blive nødvendigt.

Der er fra hjørnet 3,5 cm hen til gasrøret.

fra kanten af muren, hvor den rammer vindueshullet til hjørnet er der 6 cm




/cs

Jeg har købt stållægter i 10 cm tykkelse for at... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rigtig flot Brandmanden..

Men som det arkitektoniske pernittengryn jeg er må jeg sige at nichen bør:
1. fortsætte helt op til loftet
eller
2. væggen over nichen skal forløbe "uknækket", altså på samme måde som under nichen.
Brandmand: Jeg takker for dit kreative forslag - det er ikke noget jeg selv har tænkt over (at lave en niche) - Min eneste indvending er om man ikke vil opleve det som træk, at der ikke er isoleret i sådan et stort område?


/cs

Skrevet af csteinod på 16 feb 2011 14:47
Min eneste indvending er om man ikke vil opleve det som træk, at der ikke er isoleret i sådan et stort område?


Det skal jeg ikke kunne sige, det er ikke lige et spørgsmål der ligger indenfor min ekspertise ;-)

Væggen vil givetvis være kold, om det vil føles som træk ved jeg ikke.

Nichen kunne evt. laves mindre så feltet bliver mindre, men så smutter noget at harmonien syntes jeg.

Mvh.

René

@Brandmanden

Hvad hedder det program hvori du har kreeret det værelse?
Skrevet af Henrikhp på 18 feb 2011 19:49
@Brandmanden

Hvad hedder det program hvori du har kreeret det værelse?

Google Sketchup - super nemt at bruge når man lige har "leget" lidt.... Efter nogen tid kan man lege med sit eget hus.

...og bedst af alt DET ER GRATIS

http://sketchup.google.com/

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis