Gas Grill

Hej Alle grill freaks..

Jeg har tænkt at jeg skal have en ny grill, den gamle kan ikke rigtig mere.

Jeg har jo så været på jagt og fundet en ny, men den står i tyskland, så er det gode spørgsmål så.. hvad med gas tryk.. regulator osv. eller kører de samme standard som os..

Hilsen Chris.

Det kan sikkert godt fixes.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey Håndværker.

Jeg har kunne forstå at der er noget med gas trykket. at det ikke er det samme, kam man virkelig ikke lave noget så det passer sammen ??

En flaske er da vel en flaske, er det ikke regulatoren der styrer det ?? eller hvordan hænger det sammen..

hjælp....

Det kan sikkert godt fixes.
Jo det er regulatoren der styre den mængde gas der kan komme ud til apparatet, der findes flere modeller både høj og lavtryk, de kan også fås med variabel regulatorer.
Men det der er det vigtigste når du køber et apparat i udlandet er at det er CE mærket, så har det en standart der er tiladt i hele EU.

Nej, tyskerne har 2 forskellige grill tryk-standarder... 30mb og 50 mb.
Det samme med campingvognes gastryk. De gamle/ældre vogne kører med 50 mb, de nye produceres udelukkende med 30mb. Tyskland har valgt at lade de gamle 50 mb vogne uddø stille og roligt. Så man kan stadig få sin 50 mb vogn godkendt i Tyskland.

Nå, men tilbage til griller.
Du kunne jo f.eks. købe en grill beregnet for 30mb tryk.
Så kan du uden problemer skifte til en DK 30mb regulator.
30 mb griller kan, som nævnt, også købes i Tyskland. For det meste er der tale om lette gasgriller, der kan tages med i campingvognen og bruge de nye vognes 30 mb gasanlæg.

Jeg har selv haft en Charbroil (30mb)gasgrill med hjem fra Tyskland (jeg boede dernede i 6½ år)... købt på en amerikansk base... den driver jeg nu på 4 år...  med 10´ende 11 kg danske gasflaske og DK 30 mb regulator.
Det virker helt fortrinligt.

Hvis du bruger en normal DK 30 mb regulator på en 50mb grill, sker der ikke de store ulykker. Bøffen er bare længere om at blive færdig. I praksis lægger du ikke mærke til det, da man bare skruer lidt højere op for blusset.

Men gå aldrig den anden vej... altså 50 mb regulator på en 30 mb grill. Det er livsfarligt. Du risikerer at stikflammer og andet kommer flyvende ud i hovedet på dig.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis