Utroligt?

Utroligt hvor lidt der skal til at holde en båd sammen!!!

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Utroligt hvor lidt der skal til at holde en båd... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der ligger en gammel båd i Middelfart, den hedder Dannebrog, den æder klinkerne på kort tid. Så prøvede man med rustfri bræddebolte, de forsvandt også. Så prøvede man en meget gammel metode med rønnegrene, som blev tildannede til at passe i hullet, de blev afsavet et stykke fra klædningen, der blev lavet en lille flække i begge ender, hvori der blev banket kiler, men om det holder, ved jeg desværre ikke.
Jeg ved ikke hvilken type rustfri stål boltene havde, men man havde prøvet en del forskelligt

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Middelfart gammelhavn er også med stålspuns og de er kendt for i visse sammenhænge at virke som katalysator for tærringer. Det hænger igen sammen med strømforhold osv i havenbassinet sammen med diverse anre udledninger salt indhold osv.. alt i alt en temmelig kompleks suppe at regne på!

Men iøvrigt er der flere dejlæiga gamle skuder i Middelfart Gl havn og ikke mindst Lællebælt værftet er med til at styrke dette liv.
Besøg kan anbefales http://www.lillebaeltvaerftet.dk/ både virtuelt og IRL.....

MVH Njord

MVH Njord
hej var det fyrskibet nr 1 i nyhavn der led af at der var ca 2 meter x 90 cm der tæret væk lige ved steven hvor de fant ud af at der var et strønkabel der løb langs med kajen i jorden og da de flyttet den ca 4 meter så ophørte det med tæring
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Så kan jeg da også lige en historie...
Der var engang et skiw der hed??? Ja det kan jeg så ikke lige huske. Men besætningen lagde cobber på hele bunden, fantastisk smukt syn da det lige var lagt og ikke malet endnu glinsene i solen. Nå men skiwet kom i vandet og sejlede syd på. De havde dog glemt offer anoder. det medførte at et kræftigt stykke jern inde kølen gav den som affer anode for hele skroget. Et sted i middelhavet under anduvning i rum sø slap kølen sku, det hele var tæret op. UPS... ingen panik og erfarenhed førte skibet sikkert i havn og op på land.

Båden blev fixet og nu sejler hun igen.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også