Toilet hvor vandet synker for langsomt

Hej,

Jeg har fået installeret et hængetoilet på et sted hvor der tidligere var afløb fra håndvask. Afløbet i gulvet blev af VVS'eren gravet fri og han monterede 110 mm rør (jeg mener det var størrelsen). Dette rør er blevet forbundet til en geberit indbygnings cisterne, der sluttelig er forbundet til toilettet gennem et ferulesæt med ekstra længde (ca 30 cm). Ferulesættet der er monteret på toilettet er ca i vatter og forbindes til kloakken gennem en 90 graders vinkel som er fastgjort på geberit indbygnings-cisterneholderen.

Hmm, spørgsmålet er om det vandrette ferulesæt på 30 cm længde kan være årsag til at vandet i toilettet synker ret langsomt (5->7 sekunder for at nå korrekt niveau) og om denne ikke burde have et rimelig fald i stedet for at være vandret.

A) Der er ikke snavs i vandlåsen, idet toilettet er ubrugt.
B) Jeg har forsøgt at hælde rigtig mange spande med vand igennem toilettet for at fjerne en eventuel prop i systemet.
C) Jeg har forsøgt at rense røret med en 5 m rensefjeder og kan ikke umiddelbart ikke se at røret er problemet.
D) Jeg har forsøgt at lave trykudligning i kloakken vha en haveslange gennem vandlåsen, hvilket ser ud til at forbedre situationen, men ikke afhjælpe den (vandet stiger stadig alt for højt op).

Toilettet er monteret i gadeplan og jeg mener ikke det er forbundet til det toilet vi har nedenunder (de er placeret vidt forskellig og der er ikke fælles faldstamme)

Håber en eller anden kyndig kan kloge i hvad der kan være galt, for jeg er ved at løbe tør for ideer. Den sidste ide som jeg tror jeg vil jagte er at bruge en "drain Cleaner" og en haveslange og så spule afløbet og se om afløbet skulle have en prop. For det undre mig at trykudligningen ser ud til at synkehastigheden i toilettet.



mvh Erik

Hej, Jeg har fået installeret et hængetoilet på... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da pokker til historie. Godt at der er en løsning nu.
Sagen viser også, at man skal overholde den regel om, at dækslerne til samle/rensebrønde, ikke må tildækkes.

holmeren

Det var da pokker til historie. Godt at der er en løsning nu.
Sagen viser også, at man skal overholde den regel om, at dækslerne til samle/rensebrønde, ikke må tildækkes.

holmeren

Så har jeg haft besøg af håndværkerene igen. Den indmurede cisterne blev pillet ned og mureren fik slået hul i gulvet og befriet mig for den ekstra vandlås . VVS'eren kom forbi og monterede de nye kloakrør og hullet i gulvet blev igen lukket til.
Jeg bemærkede at den nye gulvhøjde var 1½ cm lavere end det gamle, hvorfor jeg lige smed en seddel til VVS montøren og gjorde ham opmærksom på at jeg ønskede toilethøjden justeret til 44 cm over gulvklinkehøjde.
Meen, sådan skulle det ikke gå - cisternen blev godt nok monteret, men ikke justeret - så jeg måtte lige selv i gang en halv times tid. Men nu er muren omkring cisternen igen bygget op og vandskuret og jeg har netop grundet og malet den - så vi er næsten i mål.
Men her til aften har jeg lige opdaget at knaptrykket til cisternen er blevet beskadiget da VVS manden afmonterede det. De tapper der holder den på plads er lettere knækkede - så det ser ud som om at uheldet vedbliver at forfølge mig og det viser at det er vanvittig vigtig at kontrollerer alt det som denne VVS montør laver.

Det er i hver fald sidste gang at denne montør får lov til at udfører noget som helst hos mig.

mvh Erik
Jeg var engang på et lederkursus i " positive thinking " - de kunne sq få positive ting ud af alt

Men - det har lært mig ikke at græde over spildt mælk - det er spild af energi - kan du alligevel ikke gøre noget ved det så glem det - kan du - så gør det.

Det er din oplevelse et tydeligt bevis på - gør noget, hvis du kan - og glem så de ting som du alligevel ikke kan gøre noget ved ( i dette tilfælde fortiden ).

Det er svært at tænke sådan - men jeg prøver - det lykkes ikke altid

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hmm, tro mig - jeg er faktisk et meget positiv menneske, men denne VVS historie har faktisk drænet mig for samtlige gode vibrationer, men tak for rådet - jeg vil forsøge at trække mig op, nu i dette fantastiske forårsvejr .

mvh Erik
Annonce
Ja, nyd solen de næste par dage, så skal humøret nok vende igen.
Mureren er nu helt færdig, der er malet, toilettet er installeret og der er fuget med sanitetssilikone rundt om toilettet og jeg har flushet toilettet rigtig mange gange, i bare glæde over at det virker og VVS firmaet har lovet at skaffe et nyt tryk.

Så jeg er nærmest lykkelig .

Mange tak for de mange godt svar og kommentarer som I har bidraget med.

mvh Erik
Til lykke med at trængslerne forhåbentlig er ovre!!
Synes du har været tålmodig!!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også