Havetrappe

Til foråret skal jeg i gang med at bygge en havetrappe, den skal ligge i en skåning der er ca. 2,2 m høj og ca. 5 m dyb.
Skråningen er opfyldt af stiv lerjord for 38 år siden, kan man ikke regne med at den er stabil?

Det giver 15 trin, ca. 15 cm høje og 35 dybe. Jeg vil bygge den af herregårdssten og kantblokke som passer til disse mål.

Jeg har set i brochure fra betonindustrien vedr. trapper, http://www.danskbeton.dk/files/Dans...rapper.pdf
de anbefaler at sætte trappen i jordfugtig beton, og skriver at hvis der understøbes med min. 120 mm jordfugtig beton kan man undvære stabilgrus.
Da det er meget besværligt at lægge vibreret grus på en skråning vil jeg vælge den løsning.

Min plan er at grave af og udlægge rionet på opklodsninger, og derefter bygge trappen op, et trin ad gangen, med beton som jeg stamper med en lægte eller lignende.
Når jeg holder fyraften sørger jeg for at overfladen er meget ru, og dækker med plast så det ikke tørrer ud.

Er der noget jeg har overset, eller er der nogen her der har bedre ideer?

Hilsen Aksel
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er helt rigtigt på den Aksel, det eneste der mangler er en ordentlig Jomfru !
Tak for svaret, jeg har en jomfru, den havde jeg egentlig også regnet med at bruge, ved ikke hvor lægten slap ind.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis