Samkøbs gruppe?

Hej Lds

Jeg er medlem af et andet Forum her på nettet. Her har vi en gruppe som omhandler samkøb. Her kan medlemmerne melder ind hvis de kan komme i nærheden af forskellige tilbud. Her bliver bl.a handlet en del dæk. Altså de kan fåes meget billigt hvis vi f.eks tager 12 sæt.
 Jeg tænkte om det måske er noget som kan føres over til dette site? Vi er jo alle interesseret i et godt tilbud

Mvh
Henrik
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Langt hen ad vejen er det en spændende tanke, men problemet er ofte, at fragt her hjemme knuser drømmene.
Hvordan er priserne på de dæk, som man kan købe i fællesskab ift. www.daekonline.dk når man skal tænke på viderebefordring ud i fædrelandet. ?
Jeg ved, at man har forsøgt samkøb ifm træpiller på Stokerforum, men fornemmer ikke rigtigt at der er ret megen aktivitet. Der er en klar fordel ved at kunne aftage hele "træk", men det fordrer så, at man disponerer over en gaffeltruck, der kan læsse af.
Jeg kunne måske forestille mig, at en slags indkøbsforening a la lærernes indkøbsforening måske er en vej frem!

For nylig havde vi mulighed for at købe varmepumpe i Kina via vor "medbruger" Sune. Der var vist ikke nogen, der bød ind, så Sune fik sin varmepumpe hjem som enkeltstk. Lidt ærgerligt at der ikke var nogle som kunne gå med i en deling af den store fragtudgift. Det kræver så at nogen tager initiativer og vil stå for ekspeditionen.

Men med de avancer der helt klart ligger i den høje ende, på alt muligt her i DK, må der være noget at hente, om ikke andet i udlandet. Bøvl med reklamation i udlandet, er vel ikke anderledes end her i landet, hvor reklamationsret ofte ender i ikke at være eksisterende, har jeg selv så sørgeligt måtte erkende.

Eksempelvist knuste min nabo sin turbo i en Mondeo 1,7 td. Ved Ford kostede den 10.000 kr. Ved Scanturbo ca. 8.000 kr og i Tyskland ca 5.000 kr. inkl. fragt. Så var det ikke så svært at beslutte sig, idet det handler om splinternyt inkl. manifold und alles. Ved Scanturbo er der alligevel ingen reklamationsret.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis