Oliemaling til oliemalerier

Hej.
Jeg maler oliemalerier, og har ind til nu købt min maling ude i Harald Nyborg. Giver 80 kr for 500 ml. Er det muligt, at købe noget billigere et andet sted?? 

Derudover ville jeg også gerne vide om man skal give sine billeder en overfalade efter maling f.eks. lark  Jeg synes, at nogle af mine billeder som er over 7 år gammel er begyndt at revne i malingen Er der nogen der har en ide om hvorfor det sker.
mvh
Alte


<p>&#160;</p>
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror på at et af de steder hvor pris og kvalitet stadig hænger sammen er på oliemaling.
Farveægte pigmenter er ikke billige, så skal en billig farve vare bare nogenlunde lysægte så skal der spares et andet sted.
Så maler du ting der skal holde langt over 10 år så køb det i specialbutikker - der får du også at vide hvorfor billig farve revner.

Men kort - det er jo olien i farven der forsvinder med tiden og så flækker det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for svar, er der ikke en metode som kan bruges for at undgå at det revner?? Giver man det ikke lak kæ ngere eller var det kun i gamle dage?? Kunne også godt tænke mig en blank overflade hvor dan skaber man det.
Alte

<p>&#160;</p>
Det tekniske bag ved jeg ikke. Men proff oliemaling kan hvad du eftersøger.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej.
Så det jeg kan købe i H Nyborg er for billigt??
Mvh
Torben

<p>&#160;</p>
Hej Alte
Du kan købe lak til oliemaling i special forretninger,enten som spray eller den der skal påføres med pensel efter maleriet er HELT tørt.
mvh Lotte

 

Annonce
Skrevet af alte på 13 feb 2011 11:48
Hej.
Så det jeg kan købe i H Nyborg er for billigt??
Mvh
Torben

I hvert fald for dårlig kvalitet hvis du vil have det til at holde og være lysægte i mange, mange år.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for indlægene, det er meget brugbart! Lotte hvis jeg giver det spray, vil det så give en glans/blank overflade
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej Alte
Jeg har prøvet begge dele,men ingen af dem gav en blank overflade.Du skal nok ikke forsøge med almindelig "gulvlak" det vil sansynligvis opløse malingen,det er stærke sager.
Mvh Lotte

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også