ang. start af aps. hurtigt?

står og skal havde et aps op og kører hurtigst muligt. men inde jeg går igang skal jeg lige være 110% sikker på nogle få ting først.

1: når jeg stiller en kapital på 80.000kr.- kan jeg gøre det med ting? fx. bil, bolig, værktøj osv.? er der noget man skal fremfører? eller skal man bare opgive det på papir?

: hvor lang tid tager det før man har det klart? 

: hvis man har været personligt konkurs. kan man så stadig købe aps. ? er jeg selv rat sikker på, men vil gerne være som sagt 110%.

sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt indskyde kapitalen i værdier i stedet for penge, men så skal du have en revisor til at lave en vurderingsberetning og åbningsbalance. Regn med at det koster 5-10.000 plus stiftelsen af selskabet.

Selve stiftelse af selskabet kan ske på få minutter, da revisor eller advokat kan gøre det online hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Men forinden skal der laves ovennævnte vurderingsberetning og åbningsbalance.

Selvom du har været konkurs kan du godt stifte et ApS - bare du kan skaffe værdierne eller de 80.000 i kontanter. Kun hvis man er fradømt rettigheden til at stifte, eje eller være ledelse i aps'er kan der være et problem.
PS åbningsbalance er kun hvis det er en eksisterende virksomhed, der indskydes. Hvis det blot er stifterens egne ejendele, der indskydes, skal åbningsbalance ikke laves, men vurderingsberetningen skal dog laves.
okay. takker mange gange for svaret. så vil jeg kontakte en revisor i løbet af ugen

sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis