Kan et HTH Mondohjørneskab bruges med IKEA låger

Hej

Vi har kigget rigtig meget på IKEA og HTH køkkener. Med det setup vi kigger på, er HTH (Gør det selv) en del dyrere end IKEA. Dette skyldes bl.a at udvalget i HTH gør det selv er meget begrænset (ift. IKEA) og man derfor bliver nød til at købe en del af tingene i HTH (Ikke gør det selv afdelingen).

HTH har et hjørneskab (Modellen hedder Mondo) som vi rigtig godt kan lide. Men hvad skal der til for at vi kan sætte IKEA låger på?

Er der nogen som har prøvet at kombinere køkken låger og køkkenskab fra forskellige køkkenfirmaer og kan fortælle hvad man skal være opmærksom på?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At de formodentlig ikke passer sammen.
Hvis køkkenlåger fra Ikea skal passe til HTH korpus kræver det jo at de er produceret efter samme standard. Altså f.eks at hængselplaceringen er den samme. Og hængseltypen. Og lågetykkelsen . Osv.
Det er nok lige så usansynligt som at dørene til en WW Goæf passer til en Fabia. Selv om det er samme koncern der poducerer dem.
Hej
Jeg er godt klar over der er mange ting , som skal passe sammen. Et mondo skab fra HTH har f.eks ikke nogle hængsler. De 2 låger som man presser ind for at åbne skabet er skruet fast på hver sin metalplade. Det er de 2 låger som jeg vil erstatte med IKEA låger. Men låge tykkelsen kunne godt være et problem.
Hej
Jeg er godt klar over der er mange ting , som skal passe sammen. Et mondo skab fra HTH har f.eks ikke nogle hængsler. De 2 låger som man presser ind for at åbne skabet er skruet fast på hver sin metalplade. Det er de 2 låger som jeg vil erstatte med IKEA låger. Men låge tykkelsen kunne godt være et problem.
Hej
Jeg er godt klar over der er mange ting , som skal passe sammen. Et mondo skab fra HTH har f.eks ikke nogle hængsler. De 2 låger som man presser ind for at åbne skabet er skruet fast på hver sin metalplade. Det er de 2 låger som jeg vil erstatte med IKEA låger. Men låge tykkelsen kunne godt være et problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis