Bedste skruemaskine til gør-det-selv

Min Black&Decker skruemaskine på 12V er ved at være lidt sløv i det, så nu vil jeg gerne have den byttet ud med noget ordentligt.

Jeg har kigget lidt på Makita, men de maskiner jeg kan finde der ser ud til allesammen at have slag-funktion.

Umiddelbart mener jeg ikke at have brug for det, men jeg vil gerne have en maskine med masser power, der ikke skal have skiftet batteri efter kun 25 spånskruer...

Det må gerne være en med gear, så den kan klare lidt tungere opgaver, men det er ikke nødvendigvis et krav.

Den skal helst kunne fås for under 2500 og absolut max 3000 kr.
Hvis den kan købes lokalt på Fyn (Odense) er det et plus, men internet-shops er også ok.

Hvad er jeres erfaringer?
Hvad kan i anbefale?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg kan anbefale Makita.
Og jeg har senest handlet her. Fin service, hurtig billig forsendelse osv...
Så de kan anbefales. Men check pris og forhør dig hos din lokal leverandør, måske vil han sælge til samme pris.. måske ikke

http://www.toolstop.co.uk/

Jeg vil anbefale deres 18V LXT serie, det er stærke maskiner og til rimelige priser.
Jeg har selv 2 stk 451'ere hvor den ene er 4 år gammel og den anden kun har et år på bagen... Men de ruller fint!
Overvej priserne på et lille sæt... For ca 3000 kan du få en 3 gear model, 2 batterier og et eller andet ekstra.... fx en rundsav, eller hvad der nu tiltaler dig :-)

MVH Njord

MVH Njord
Jeg kiggede lidt rundt derinde, og fandt denne:
http://www.toolstop.co.uk/makita-bhp452rfwx-2-18v-li-ion-celebration-combi-drill-2-batteries-p4034

Den ser ret spændende ud, og så vidt jeg kan se er den med kun 2 gear, hvilket jeg har hørt skulle være en fordel, da dem med 3-gear efter sigende kan få problemer med gearkassen?

Tror i den er pengene værd? Den er jo relativt billig, men det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting.
Der er også denne, den minder meget om den anden, dog uden kasse.

http://www.toolstop.co.uk/makita-bhp452rfe-18v-lxt-2-speed-combi-drill-2-x-3.0ah-li-ion-batteries-p8755
Jeg vil klart mene de begge er helt OK...
Men mener du ikke at du har behov for slag funktionen er der jo også et sæt som dette: ( kun den ene har slag funktion )
http://www.toolstop.co.uk/makita-lxt232-18v-lxt-li-ion-combi-and-drill-driver-twinpack-2-batteries-p8986

Iøvrigt er der rigtig mange fordelagtige sæt til rimelige penge....
2 batterier og en lynlader vil klare behovet for de fleste.

Jeg startede selv med kun et batteri og en langsom lader... det gik egentligt fint da kapaciteten er høj.
Og med hurtiglader så tager det ikke lang tid at lade. Skal du igang med bajonetsav osv så snupper den noget mere energi og man bliver glad for det ekstra batteri.... Nu har jeg fået udviddet til et rimelig godt sæt i 18V fra Makita og naturligvis med samme Li-Ion batteri...

Jeg har også læst at 3 gear kan have problemer.. men kun her på siden og kun 3. håndsberetninger... Jeg kan kun referere til mine egne erfaringer med 3 gear's modellerne og det er at de er OK, jeg har ikke oplevet problemer. Jeg har haft 2 gear modellen ( med slag ) i hånden og den er ret identisk.. modellen uden slag er lidt mere kompakt. Og i min hånd ligger 3 gear modellen rigtig godt og i en god balance så den er nem at dreje rund og bruge i forskellige sammenhænge.... Min eneste anke er måske at vinkelsliberen er lige fed nok i kroppen... men det er nu temmelig handy at slippe for ledningerne!! Så det må man jo nok kunne leve med....

I øvrigt er der rigtig mange indlæg om valg af batteri maskiner... Og det ser ud til det store valg ligger mellem DeValt og Makita, men nok med en tendens til at Makita kommer mere og mere frem....
På mit tidligere arbejde skiftede vi fra DeValt til Makita og det gav en langt længere leve tid for batterierne inden de skulle skiftes og maskinerne holdt også længere.... Og vi taler om maskin montage hvor grejet lever et ret hårdt liv... bliver tabt ind imellem, udsat for store belastninger, osv...

;-) Njord

MVH Njord
Hmm rigtig god idé med twin-sættet og en hurtiglader.
På den måde kan man jo udnytte begge batterier samtidig, og de lader hurtigt op igen...
Annonce
har lige købt en makita BDF452 med 2 gear og 2 batterier. dejlig maskine. Fik den anbefalet af en tømrer, som brugte den model dagligt. Den er let, hurtig opladning og de to gear er rigeligt.
det tager 20-25 min at oplade.
Jeg har lige bestilt twin-sættet: http://www.toolstop.co.uk/makita-lxt232-18v-lxt-li-ion-combi-and-drill-driver-twinpack-2-batteries-p8986
Glæder mig til det kommer :-)

Så skal der skrues løs :-D
Nu har du jo købt, men en anden gang så prøv at kigge på www.prishammeren.dk
Det er nu heller ikke det vilde de skal have for bl.a makita.

Har du ikke forstand på el, så hold dig fra det

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis