Brugte tegl/Knabstrup dobbelt kanneleret

Hej derude,
håber nogen kan hjælpe os..
Vi skal bygge ud på vores hus fra 1922, som har de originale tegl liggende fra dengang det blev bygget. Vi vil gerne bevare "looket" og leder efter tilsvarende tegl til den nye del af huset.
Er der nogen der tilfældigvis kender til nogen, der enten har nogle liggende eller skal ha taget dem af et hus.. Sjælland eller til nøds Lolland-Falster.

Har prøvet den blå avis men uden held, derfor blev jeg henvist hertil.
Håber nogen kan hjælpe!

Mvh Stine
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har prøvet at google brugte tegl ?

Der dukker sikkert også et par tråde op herinde fra når du google, heri er flere links.

På nettet er der et par stykker bla. genbyg, der ligger inde med brugte byggematerialer.
Prøv Kristianelund ved Holbæk han har et stort lager af gamle tegl liggende. Vi fandt selv gamle vingetegl fra det nedlagte teglværk i Nivå hos ham. Rigtig mange gode og fine ting, og manden ved hvad han taler om ...

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Vi skal til at have nyt tag på vores hus og har bestilt nye tegl fordi vi samtidig skal have bygget til. Vi skal derfor sælge vores knabstrup tegl, når de er taget ned. Tømrerne går igang arbejdet imorgen, så det varer formentlig ikke så længe før de er nede. Det er knabstrup tegl. Der er omkring 1200 stk.
Hej alle - tak for svar. Vi leder stadig, da det tilsyneladende ikke r nemt at finde lige præcis de samme tegl som vi har...
Majer711: tak for din besked: hvor bor I henne og kan du evt sende mig billeder og mål af teglene?
Mvh [email protected] (Stine)
Annonce
Hej.
der er også brugtetagsten.dk , det er en gut fra Fyn som har en del, giv ham et kald da han har meget mere end på hjemmesiden.
Hej Stine

Jeg har sendt dig en mail med billeder og mål

mvh
Maj-Britt
Hej igen - tak for det Peake. Ja vi har set ham også, men så er der jo lige fragten... ;O) Så derfor ville vi jo gerne finde en her på Sjælland i første omgang.
Mvh Stine
Hej Stine.

Hvor mange kvadratmeter tegl skal du bruge. Min svoger bor ved Mørkøv og har rigtig mangle af gamle knapstruptegl. Jeg mener det er de dobbeltkanaliserede som du søger. Han har også rykningstegl. Lad mig høre fra dig, hvis du stadig mangler tegl.

Mvh. Jesper.
Hej Jesper (og andre) - får ikke besked om at nogen skriver (?) så ser først din besked nu her på tråden, da vi genoptager vores drøm om at bygge til... SÅ ja, vi leder stadig/igen. Ovenstående link har ikke givet pote endnu.. Så vi prøver her igen.

Mvh Stine
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis