Brugte tegl/Knabstrup dobbelt kanneleret

Hej derude,
håber nogen kan hjælpe os..
Vi skal bygge ud på vores hus fra 1922, som har de originale tegl liggende fra dengang det blev bygget. Vi vil gerne bevare "looket" og leder efter tilsvarende tegl til den nye del af huset.
Er der nogen der tilfældigvis kender til nogen, der enten har nogle liggende eller skal ha taget dem af et hus.. Sjælland eller til nøds Lolland-Falster.

Har prøvet den blå avis men uden held, derfor blev jeg henvist hertil.
Håber nogen kan hjælpe!

Mvh Stine
Hej derude, håber nogen kan hjælpe os.. Vi skal... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Genbyg.dk er måske en mulighed. Har de det ikke lige, så er det et godt sted at lægge en "bestilling" ind, så de kontakter dig, når/hvis de kommer forbi det du mangler.
Hvis jeres tegl er fra 1922 ville jeg skifte det hele - så gamle tegl har begrænset levetid tilbage og det vil dem du køber også have - det medfører meget større spild under transport og oplægning fordi de er porøse + større håndværkerudgift fordi de er nødt til at behandle dem mere forsigtigt + du kommer til at betale mesterkassen for dem.

Find en ny tagsten matglaseret tagsten i non-dansk ler der ligner de gamle tilstrækkeligt til at bevare æstetikken på huset og skift det hele vil være mit råd.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis