Brændeovns gismo

Jeg sad og kigge lidt rundt og faldt over det her

http://demozone.dk/ecofan/

Ved i om det virker ?? er det smart eller bare en fix ide og hvis de virker er der så ikke et billiger alternativ til det
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja Jaeh ! for dem der har alt for mange penge er det sikkert lige den dims de har ledt efter i årevis  
For os der ikke hopper på hvad som helst, nej det er bare endnu en fix måde at overføre dine penge til en andens konto.
En lille ventilator monteret i loftet hen over ovnen så den blæser ud i rummet, vil virke lige så godt og sikkert også længere end den "smarte dims"
Skrevet af Morten/mariager på 10 feb 2011 22:38
jamen virker det så man kan få varmen til at kommer ud af stuen ?? , jeg er ude efter en måde og få alt den varme ud i resten af huset
Så er det varmeflytnings anlæg du skal have monteret, d.v.s. rør på loftet med en lukket ventilator der suger den varme luft lige over ovnen op og ud i flere rør der så blæser den varme luft ned i de værelser der skal have varme.

Jeg har igennem meget lang tid haft en almindelig lille blæser stående på et skab i stuen i mit sommerhus, der "bare" blæser varmen rundt i huset. Den blæser ligesom skråt over på brændeovnen fra oppe under loftet. Det er super lowtech, men det virker fint.

Det eneste det kræver er, at dørene rundt i huset står åbne - og at man gider høre på blæseren. Der kan man sikkert købe en, der er bedre end den jeg har - som har kostet et sted omkring 100 kr.
Jeg har selv sådan en lille fix sag købt på et loppemarked for 20,00 kr. det var nu egentlig modellen jeg kunne lide ( ren nostalgi ) Men da jeg prøvede den tjah så virkede den også endda uden at støje.
Selvom man indstalere varmeflytnings anlæg, skal dørene stadig stå åbne det meste af tiden. Du kan jo ikke fylde varm luft ind i et lukket rum, men det giver et bedre klima.
Annonce
har lige prøvet med en lille en vi hade til at stå
Skrevet af Morten/mariager på 10 feb 2011 22:38
jamen virker det så man kan få varmen til at kommer ud af stuen ?? , jeg er ude efter en måde og få alt den varme ud i resten af huset
Risikoen for at dine gardiner blafrer og dugen blæser af bordet er lig nul, så er det kriteriet, så JA, den virker.
Gælder det om at få flyttet noget varme rundt, så tvivler jeg på effekter, og sammenholdes det med prisen, så får du nok mere ud af at lave en vifte af hundredekronesedlerne.

I min brændeovnsfyrede ungdom brugte jeg at have et par blæsere/ventilatore til at skabe cirkulation i min store stue, og så kom der også lidt varme i soveværelset. De ovenfor beskrevne løsninger er både bedre og billigere. Køb en ventilator med stor diameter og lad den køre langsomt, så larmer det ikke.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis