Hvad ville i vælge og hvorfor? Vinduer

Hey hey..

Skal have skiftet 4 vinduer i huset. Vil have træ/alu der er malet antracit ude og hvid inde. Har fået tilbud fra Hvidbjerg og Rationel. Der er 300kr til forskel i prisen så nu står jeg på dybt hav for hvad skal man vælge?? Var sikker på tilbudet fra Rationel var meget dyrere end hvidbjerg fordi jeg fik slået 4000kr af tilbudet fra hvidbjerg bare ved at være lidt nordjysk.

Men hvad ville i gøre?

Mvh Kris
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vel osse trykke Rationel lidt på maven.

Hent et tibud i en anden tømmerhandel. (Evt. ændre målene en smule)
hej skal du selv sætte dem i ..

jeg vil ikke vælge nogen af dem .. jeg vil heller se mere på dem har de yder 10 års garanti på vinduer og døre.. http://www.danske-vinduer.dk/nyheder/10-aars-garanti/.. og de skulle være lavet her hjemme

Lille_smed

Jeg har lige købt et vindu og en dør fra dem her: http://www.vi-ka-vinduer.dk/
Jeg har valgt plast fordi jeg ikke gider male. Det ser ud til at være rigtig go kvalli
10 årsgaranti på selve vinduerne, 5 år på glasset.

Og ved reklamationer om 8,5 år skjal du være istand til at oplyse ordrenummeret.

Garanti
Danske vinduer og døre yder naturligvis hele 10 års garanti på fabrikations- og materialefejl på vores elementer anvendt her i Danmark med undtagelse af Grøndland og Færøerne.
10 års garanti gælder for produkter som er sat i ordre og godkendt efter d. 1 Juli 2010.
Produkter som er sat i ordre og godkendt før d. 1 Juli 2010 har 5 års. garanti

! Elementer der er umalede fra fabrikken, skal overfladebehandles efter vor anvisninger for at bevare garantien på produktet. Dvs. at alt træ skal males med en kvalitets maling ( Også bag glaslister og bag glas i falsen) !
Vi dækker dog ikke eventuel ommontage og hæfter ikke for større beløb end totalsummen på ordren.
På øvrige produkter er der garanti ifølge købeloven. ( på grebssæt/ brevindkast osv.)

For termoglas leveret og monteret af Danske Vinduer og Døre ApS videregiver vi producentens garanti fra glasindustriens, som er 5 år. Her kan de se glasindustriens garanti.

Produkter som ikke dækkes at garantien:

Døre med 1-Punkts lås, som slår sig.
Træfyldninger over 45 cm. i bredden ( vi anbefaler i stedet Hdf )
Produkter og tilbehør som ikke er vedligeholdt rigtigt ( se evt. Vedligeholdese af Elementer )

Jeg vælger ikke plast fordi folk tror de er vedligeholdses frie og det er de ikke. De skal have voks. De vil falme med tiden som alt andet det jeg sikker på.
Efter jeg har skrevet det forige har jeg været en tur i trægården og får i morgen tilbud fra Outline også. Jeg synes faktisk de laver rigtig pæne vinduer med en flot finish og så er de lavet af 100% knastfrit træ så man undgår gule ringe gennem malingen. Skidt med glasset, jeg arbejder selv for Bo-Glas så ruderne er det mindste problem hvis det kommer dertil. Jeg skal bare have fundet en god kvalitet og noget som jeg synes er pænt. Er faldet for træ/alu fordi jeg er vild med træ og så det at de er næsten vedligeholds frie.
Det gode der så er ved Outline er at de er lavet i DK. Sagde ham jeg snakkede med i hvert fald. Ja skal selv sætte dem i eller det skal konens onkel, han er tømrer og har sat mange vinduer i.,

Jeg tænker sagtens jeg kan trykke dem mere på maven om man så vil sige, er vel ikke nordjyde for ingen ting hehe. Men ser først hvad deres udspil er. Har forklaret dem hvor jeg bestilte tilbud at jeg snakker med andre og at de skal ligge sig i selen for jeg siger ikke bare tak og så betaler deres pris. Der skal kunne handles lidt også
Annonce
KPK vinduer laver nu også træ-alu partier, så måske værd at undersøge hvad de skal have inden du beslutter dig.

Deres kvalitet  / finish ligger efter min vurdering et godt stykke over Rationel.
Hej

Der er ingen tvivl, vælg Cetonia vinduer, de er 100 % iorden

100% klamp

Af fare for at få på munden ville jeg aldrig anbefale Rationel.
Jeg syntes gang på gang jeg har oplevet irreterende fejl på disse ellers ikke billige vinduer.
De er et populær navn og derfor kan man ind imellem undre sig over ting som, dårlig maling og synlige reperationer .
Med andre ord syntes jeg at Rationel er noget opblæst
Som jeg også tidligere har skrevet herinde i anden tråd, så kan jeg heller ikke anbefale Rationel.

Deres pris svarer ikke til den kvalitet man får.
Jeg har også selv hørt at en stor del af Rationels vinduer og døre bliver fremstillet i polen og derfor kan det let blive tvivlsomt med kvaliteten..
Men er der nogen der har erfaringer med Outline? Har fået et fornuftigt tilbud fra dem som jeg regner med at arbejde videre med. Kan godt lide at de bruger 100%knastfrit træ og at det bliver røngten fotograferet inden det bliver brugt. Skal snart have besluttet mig da de skal sættes i omkring den 10. april og der er en leveringstid på mellem 5 og 8 uger.

Men tak for alle jeres svar indtil videre
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også