Wire fald til storsejl.

Hej. Skal til af skifte mit storsejl´s fald.
Problemet er det er en gennemgående stål wire og kan simpelthen ikke finde en forhandler.
Nogen der kan hjælpe?

PÅ forhånd tak(-:

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du at det er vire hele vejen, også den del du haler i ?
Almindeligvis er faldet jo splejset sammen med et "tovværks" fald, og dem kan du da købe færdige i forskellige længder, bla. her:  www.mmc.dk
Er det vire hele vejen er du nok nød til at kontakte en rigger hvis du ikke selv kan splejse stålvirer.
Ja det er stålwire hele vejen. Tak for hurtig svar(-;
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan du evt hjælpe mig med et helt andet problem -
Har en skade i stævnen af min båd, hvor glasfiberen er ridset/smadret af ind til plywooden (den tidligere ejer havde en kollision med en metal kant).
Jeg skal til at reparere denne skade nu. efter et år med en nødløsning af kun at påføre epoxy på området.
Hvad skal jeg bruge efter epoxy´en osv?
Håber du kan hjælpe eller andre kan?
Slib den epoxy af og er båden belagt med glasfiber, skal du naturligvis reparere med glasfiber. Du skal slibe i den gamle glasfiber omkring skaden så der dannes skrå sider ind mod hullet, og så kan du købe sådan et reperations sæt til glasfiber hos mmc.dk Så vidt jeg ved er der vedlagt en brugs forviring i pakken.
Jeg ved godt at mange vil sige at du bare kan bruge noget epoxy, men lad os lige holde tingene adskildt.

Obs. men træet skal være 100% tørt før du går igang med glasfiber.
Skrevet af kemisk på 09 feb 2011 22:22
Hej. Skal til af skifte mit storsejl´s fald.
Problemet er det er en gennemgående stål wire og kan simpelthen ikke finde en forhandler.
Nogen der kan hjælpe?

PÅ forhånd tak(-:


I dag er der mange der skifter deres stålwire ud med tovværk fremstillet specielt til fald.
Mere behageligt at arbejde med og lige så stærkt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis der er stålvirer hele vejen er der sikkert også et spil på masten hvormed viren betjenes. Du kan jo ikke fastgører en vire omkring en klampe !!!
tovværk kan vel også sidde om et spil.. Mere fordi det er lettere at finde tovværk end wire.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Da vi jo ikke aner, hvilken båd det er, kan det være lidt gætteri. Men hvis der er et øje i wiren og et sted at fastgøre den, kan det være således at bommen kan løftes/sænkes og derved stramme faldet op. Der vil så være en lille tovtalje til at trække bommen ned.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja der er et spil på masten til, at håndtere wiren derofor det jo ikke er lige til at skifte til tov desværre-
Båden er en Knud olsen 34 selvbyg.
P. ROULUND i Odense laver den slags.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også