Gammelt gerigt

Hej

Er ved at renovere mit hus fra 1920, og mangler i den forbindelse gerigter til en enkelt dør. Vil gerne have samme type som i resten af huset. Nogen der ved om følgende profil kan fås noget sted, eller skal jeg selv i gang med fræseren?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jenshøj.

Tag en stump girekt med til tømmerhandel/byggemarked og forhør om de skulle have den given profil, du kan være "heldig" at den stadig væk findes.

Ellers vil de med garanti forsøge at finde en sådan. (hvis de ellers har den rette indstilling til kunde betjening)

Der findes et utal af girekter på markedet.

Prøv også Hornbæk eller Kibæk og andre liste-fabriker, måske kan du der finde, hvad du søger.

Hvis du har hænderne godt "skruet" på kan du måske godt selv lave en sådan profil selv.

Men helt ligetil er det ikke.

Hvis ikke det lykkes og du absolut skal/vil have den profil, må du alliere dig med en snedker der har en kehle-maskine som kan lave det for dig, men helt billigt bliver det ikke, når der først skal "stilles op" til denne.

Det er jo en ønske opgave for en maskinsnedker at få en sådan opgave (for mig i alle-tilfælde)

Held med projektet

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ahh... listefabrik var vist det hemmelige google søgeord.

Ser ud til at det er nr. 57 her: http://www.tunelistefabrik.dk/indfatninger.html

Tak for hjælpen. Havde søge på google efter gerigt og indfatning - ikke listefabrik :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis