Varmesløjfe

Hej,

Jeg har en varmesløjfe hvor styringen ikke virker mere. Så nu vil jeg selv lave en, ved dog ikke lige hvordan den virker. Alså hvad er den beste temperatur for fremløb? og er der nogle som har nogle fif som jeg kan få brug for?

Jeg får varme fra fjernvarme.

Håber i kan hjælpe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du får varmen fra fjernvarme må du overhovedet ikke pille ved anlægget selv, der SKAL en autoriseret vvs til jobbet.
Alt vvs arbejde er lavet, for langtid siden. Dog er styrings af alt varmen i huset og varmesløjfen brandt af. Så nu vil jeg selv lave en ny styring, da jeg arbejder som programmør hvor jeg laver det meste inde for styring. Så det eneste jeg gør er at installer en ny styring.
Hvad fyrer du med?
Har du gulvvarme eller rardiatorer?
Er dit hus gammelt og utæt, efterisoleret eller nyt og superisoleret?

Det kan i mange tilgælde være en fordel at have fremløbstemperaturen styret af udetemperatur. Så er det bare hældning og forskydning af varmekurven, der skal kunne justeres, samt mulighed for at knække kurven et par steder undervejs, skulle dette blive nødvendigt.
Det er husets isoleringsgrad, radiatorstørrelser og varmeform, der bestemmer hvor varmt fremløb der skal til under givne omstændigheder

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 10 feb 2011 18:06
Hvad fyrer du med?
Har du gulvvarme eller rardiatorer?
Er dit hus gammelt og utæt, efterisoleret eller nyt og superisoleret?

Det kan i mange tilgælde være en fordel at have fremløbstemperaturen styret af udetemperatur. Så er det bare hældning og forskydning af varmekurven, der skal kunne justeres, samt mulighed for at knække kurven et par steder undervejs, skulle dette blive nødvendigt.