Varmesløjfe

Hej,

Jeg har en varmesløjfe hvor styringen ikke virker mere. Så nu vil jeg selv lave en, ved dog ikke lige hvordan den virker. Alså hvad er den beste temperatur for fremløb? og er der nogle som har nogle fif som jeg kan få brug for?

Jeg får varme fra fjernvarme.

Håber i kan hjælpe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du får varmen fra fjernvarme må du overhovedet ikke pille ved anlægget selv, der SKAL en autoriseret vvs til jobbet.
Alt vvs arbejde er lavet, for langtid siden. Dog er styrings af alt varmen i huset og varmesløjfen brandt af. Så nu vil jeg selv lave en ny styring, da jeg arbejder som programmør hvor jeg laver det meste inde for styring. Så det eneste jeg gør er at installer en ny styring.
Hvad fyrer du med?
Har du gulvvarme eller rardiatorer?
Er dit hus gammelt og utæt, efterisoleret eller nyt og superisoleret?

Det kan i mange tilgælde være en fordel at have fremløbstemperaturen styret af udetemperatur. Så er det bare hældning og forskydning af varmekurven, der skal kunne justeres, samt mulighed for at knække kurven et par steder undervejs, skulle dette blive nødvendigt.
Det er husets isoleringsgrad, radiatorstørrelser og varmeform, der bestemmer hvor varmt fremløb der skal til under givne omstændigheder

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 10 feb 2011 18:06
Hvad fyrer du med?
Har du gulvvarme eller rardiatorer?
Er dit hus gammelt og utæt, efterisoleret eller nyt og superisoleret?

Det kan i mange tilgælde være en fordel at have fremløbstemperaturen styret af udetemperatur. Så er det bare hældning og forskydning af varmekurven, der skal kunne justeres, samt mulighed for at knække kurven et par steder undervejs, skulle dette blive nødvendigt.
Det er husets isoleringsgrad, radiatorstørrelser og varmeform, der bestemmer hvor varmt fremløb der skal til under givne omstændigheder

Chr.
Jeg har fjernvarme, huset er med rardiatorer, det er et gammel hus der er ikke er efterisoleret. Har også en ude føler, hvor jeg har tænkt på at hvis det er under en hvis temperatur ude så skal fremløb være varmer. Kan se på den gamle styring at der er en temperaturmåler på returløb, men ved ikke helt hvad den skal styre? 

Returvandsføleren er til at måle temperaturen på returvandet, så det kommer koldest muligt tilbage til værket. De fleste værker har et minimumskrav til afkølingen, ellers kommer der strafafgift på. Varmetabet i fjernvarme er i høj grad bestemt af, hvor høj temperatur der er på returvandet. Derfor gider man ikke, at folk har radiatoren fuldt åben, så vandet pladrer igennem uafkølet. Du bør indrette din styring, så du som minimum holder det krævede temperaturfald.

På varmepumper bruger man en varmekurve, der regulerer fremløbet for at sikre lavest mulig fremløbstemperatur (efter omstændighederne) for dermed at få højest mulige vikrningsgrad.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis