gulv varme i beton

hej jeg har gået og tænkt på hvordan jeg vil lave mit gulvvarme

jeg skal have beton gulv med gulvvarme .. men har tænkt på at ligge slangen med 150 cm imellem  og kun lave 5 - 6 cm tyk beton  men kan beton holde når det ikke er så tyk .. det bliver lagt fliset oven på .. der  komme dobbelt rionet i

mvh kenneth

Lille_smed

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver da en halvkold affærer og en meget dyr løsning i længden. Pexrørene skal ligge med ikke mere end 50 cm. afstand, og varmen fordeles bedst i et gulv på mindst 10 cm. tykkelse med en grundig isolering under. Dine halve løsninger kan ikke bruges til noget.
150 mm menes der nok.

Det er næsten umuligt at lave et betondæk mwed gulvvarme så tyndt.

Tæl selv sammen. Gulvvarmeslanger 20mm + 2x Rionet 24mm + 2 gange 15mm dækæag på armeringen 30 mm. Ialt: 74 mm. (+ lidt til unøagtigheder).

MedLlevis Svalehaleplader kan du komme ned på 56 mm. Men der dur ikke til blødt underlag.

Hvis du kan nøjes med et armeringslag og evt anvende fiberbeton kan du komme længere ned.
Men der skal flyttes et par betonteknologiske skelpæle først. :o)
Tror du så ikke han også mener 5-6 mm. beton
sorry .. jeg har skrevet forkert med hensyn til af stand imellem slangerne .. det var ikke 150 cm jeg mente .. jeg mente 15 cm

men hensyn til beton så kan men mindst komme ned på 80 cm tyk ..

Lille_smed

Skrevet af lille_smed på 10 feb 2011 16:15
sorry .. jeg har skrevet forkert med hensyn til af stand imellem slangerne .. det var ikke 150 cm jeg mente .. jeg mente 15 cm

men hensyn til beton så kan men mindst komme ned på 80 cm tyk ..
Så var den der igen lille_smed, du er ikke særligt gode venner med mm og cm
80 Cm beton, ja ja overdriv nu bare, jeg tror du driller  Men 8 cm. beton skulle lige kunne gå an.

Annonce
Har faktisk lige snakket med en VVSer om det samme ! Han sagde at ideelt skulle slangerne ligge med 20cm mellemrum !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hej Kenneth
Nu har du jo fået en masse gode råd herinde - fedt Vi har lige lagt gulvvarme i beton og havde en rigtig god oplevelse, der hvor vi købte alle materialer (online). De tog det nærmest som en selvfølge, at der skulle følge gode råd med leverancen, og selvom min mand rimeligt tjek på tingene (Undskyld skat, fuldt ud styr på, selvfølgelig) så gav det bare en supergod ballast i arbejdet med gulvvarmen. Nu ved jeg ikke hvor du har købt dine materialer, men står du og mangler noget, så prøv at købe det hos Elvvs på nettet. Deres gulvvarme er af mærket DEVI - så brug evt. linket til at kigge ind om de har noget du kan bruge - og så kan du jo frit udnytte deres kundeservice. (Håber så selvfølgelig at du har den samme gode oplevelse som os)

God arbejdslyst og nyd gulvvarmen.
du kan godt komme ned på 6 cm, men det er ikke optimalt, ved ikke lige hvorfor hpox foreskriver 2 lag jern. slet ikke nødvendigt. og bruger du fiberbeton skal der slet ikke jern i det er nemlig ideen med fiberbeton.
Det er heller ikke til at arbejde med betonen hvis du kommer ned på 6cm.
Fordi at:
Når en så tynd betonplade udstøbes på blødt underlag skal der (formodentlig) et lag armering i såvel over- som underside.
Hvis der anvendes fiberbeton skal der være et lat armering til at fastgøre varmeslangerne i.

Men det hele forekommer mig som en en noget teoretisk diskussion.
Et 5cm tykt fiberbetondæk, med eller uden armeringsnet og gulvvarmeslanger, udstøbt på stedet (insitu). På blødt underlag ovenikøbet.
Der skal produktudvikles og forskes en hek del før nogen tør tage ansvar for det.
Endvidere tvivler jeg meget på at der idet hele taget er nogen efterspørgsel på et sådant produkt.
jeg kan så fortælle at det har ingen betydning om der er 1 eller 2 lag net.
hvis du lægger flamingo og fastgører slangerne på dette på støber med fiberbeton skal der ikke bruges net overhovedet.
Hvis du lægger flamingo og afstands klodser, net og lægger slangerne på her skal der ikke yderligere inden støbning.
Nettet er kun i for at forhindre for store revnedannelser.
Men synes da du skal ringe til en bygge sagkyndig hvis du mener jeg er på gale vej. er sikker på du får samme svar.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis