scooter vil ikke tage gas

Hej alle,

Håber i kan hjælpe mig, jeg har lige købt en sym jet sport x 50 sr, når den er kold kører den fint, men kommer jeg til et kryds og skal i hold og den har været nede i tomgang så kan den ikke tage gas før den har stået der ca 1 minut i tomgang, hvad kan det skyldtes?.

et andet eksempel er kører jeg ud af vejen og vil lidt ned i fart og hsr gashåndtaget på cs 1/4 del så vil motoren dø, giver jeg mere gas så kan den igen, en anden ting jeg undrer mig over er hvis jeg holder stille og giver gas og slipper igen så kører den med ca 3000 omdr.i ca 5sekunder inden den falder længere ned i tomgang.

håber der er en der kan hjælpe mig.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en justerings fejl, tilbage til forhandleren og få det rettet Gratis !
Jeg vil tro det må være fordi tomgangsskruen eller luftskruen på karburatoren ikke er justeret ordentligt.
Men når den er helt ny så få det rettet i butikken og sig det du har oplevet til mekanikeren så han ved hvad det handler om.
Jeg har en service manualen til den hvis du vil ha den. Den er god hvis du selv vil lave noget med den nu eller senere.
Skrevet af scootergrisen på 10 feb 2011 11:11
Jeg vil tro det må være fordi tomgangsskruen eller luftskruen på karburatoren ikke er justeret ordentligt.
Men når den er helt ny så få det rettet i butikken og sig det du har oplevet til mekanikeren så han ved hvad det handler om.
Jeg har en service manualen til den hvis du vil ha den. Den er god hvis du selv vil lave noget med den nu eller senere.

jeg vil meget gerne have en kopi af service manualen, hvis det kan lade sig gøre.

jeg har 60 km til forhandler så det er derfor jeg spørger for jeg kan godt selv skrue på den, så det var for at høre om der var andre der kunne hjælpe mig om det er nålen der skal flyttes eller luft skruen, tomgangs skrue.

jeg har prøvet lidt men den kører bedst med luft skruen ca en halv omgang ude, syntes det er lidt mærkeligt.

Ifølge servicemanualen skal luftskruen være skruet 1 3/8 omgang ud. Så det ville jeg bare sætte den til hvis jeg var dig. 

Jeg syns i hvert fald det lyder som noget med karburatoren så det ville jeg tage af og undersøge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis