for lav spænding

Hej jeg har et problem med for lav spænding.

lyset er gået i mit udhus. Jeg har 225v på indgang, når alle forbindelser er taget af.
Men i det øjeblik jeg sætter en lyskilde på falder den til ca. 65- 66v ??

Nogen der har et hint ?

mvh.
oletexas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en løs forbindelse et eller andet sted, du må i gang med skruetrækkeren.
Ja men!
selv når jeg sætter et helt nyt amatur til med en kort ledning og til, hvor jeg har de 225v forsvinder spændingen med det samme.
Hvis jeg måler på ledningen med de 225v og tager den fasen eller 0 fra er der kun de 65v.
Det er underordnet, hvad jeg sætter til.

ring efter en elektriker får der er noget der brænder.

Jacob
Det lyder som om nullen er væk - eller det er koblet forkert på i den anden ende..

Du skriver ikke noget om det har virket før ?

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Det har virket upåklageligt altid, men forsvandt pludseligt.
Jeg ved ikke om jeg her fundet de vise sten. men har trukket et midlertidigt kabel mellem hus og skur, så nu har jeg i det mindste lys.
Jeg tænkte på om det kunne være fugt ? for kablet har været gravet over for nogle år siden :-( Men blev splejset efter alle kunstens reglerog har virket til nu. Men noget kunne jo tyde på et det er kablet det er galt med. Menen mærkelig fejl synes jeg.
Jeg har haft målt på kontakten med aut. sikringer i elskabet og der er 225v uanset, hvad jeg sætter til ?
Annonce
Skrevet af oletexas på 09 feb 2011 19:44
Det har virket upåklageligt altid, men forsvandt pludseligt.
Jeg ved ikke om jeg her fundet de vise sten. men har trukket et midlertidigt kabel mellem hus og skur, så nu har jeg i det mindste lys.
Jeg tænkte på om det kunne være fugt ? for kablet har været gravet over for nogle år siden :-( Men blev splejset efter alle kunstens reglerog har virket til nu. Men noget kunne jo tyde på et det er kablet det er galt med. Menen mærkelig fejl synes jeg.
Jeg har haft målt på kontakten med aut. sikringer i elskabet og der er 225v uanset, hvad jeg sætter til ?

Og er kabler spændt godt nok i begge ender ?

Jacob
ja de er spændt ! fungerer ok med midlertidigt kabel. må vente med at grave ned, indtil frosten er af jorden.
Så jeg håber at den ( ged nu er baberet )
mvh
Ole L Olsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis