Chauffør Kursus

Daw
Chauffør Kursus.
hvad er det nu de sidder og finder på??
det er sku da ok hvis man ikk har brugt det store kørekort.
i måske 3-4 år.
men at sende en chauffør på tvungen kursus i en uge.
der køre storbil hver dag.
mener jeg sku er at tag pis på folk. eller er det bare enu en skjult skat????
jeg selv køre med jævne mellem rum kranbil ( det er hobby)  skal selvfølig oss på det kursus
så er det jeg spørger.
da mit nu væren job ikk har noget med kranbil at gøre.
har de ikk nogle int i at sende mig på kursus. skal jeg så selv betale????????

M.v.h
          en sur eks chauffør....


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

At komme på kursus er nok noget de fleste vil have godt af....
Prøv lige at checke hvor mange lastbiler der IKKE overholde overhalingsforbuddet på den østjydske motorvej.. hvor mange lastbiler der ruller kofanger ved kofanger.. Og masser af andre lignende ureglementerede kørsler....

Så jo jeg tror da helt sikkert at der kan hentes noget ved at lave obligatoriske kurser.....

Ikke kun for lanstbil chauffører.. men mange andre grupper.. Fx tømrere vedr sikkerhed på stiladser, afskærmninger osv. Og ikke mindst kurser i at følge de nye bygningsreglementer....

Når du spørger oom du selv skal betale for at kun kan komme på kursus og udøve din hobby... tja så tror jeg det må blive dig! Hvem ellers....
Jeg er sikker på min arbejdsgiver heller ikke ebtaler kurser for mig der retter sig mod min hobby! Jeg sejler gerne og gerne i lidt større skibe.. men det komme rvel ikke min arbejdsgiver ved at jeg i så fald skal have en yachtskipper eksamen for at sejle lovligt.... På samme måde er det vel med kranvogne osv.....

Begge tilfælde er det myndighederne der kræver kurser / certificater og begge tilfælde er det ikk ejobmæssigt, men ren hobby!

MVH Njord

MVH Njord
Mon ikke det er et sikkerheds kursus, hvor de viser skrækfilm af chafører der multitasker, Køre bil samtidig med at de snakker i mobil ser fodbold i fjerneren og læser dagens avis, samtidig naturligvis.
Eller som du selv er inde på, endnu en skjult dagsorden med extra skat. De er jo nød til at finde på nye metoder til at krasse penge ind, landmændene har nu fået tommelskruerne strammet så meget at der ikke er mere at hente der, så findes der lige på noget nyt.
Nå men som du ved så må vi ikke diskutere Politik her på LDS. såeeeee
Hej njord..
ingen tivl om at nogle har brug for sådan et kursus.
de chauffør som køre råden kunne man jo så tvinge til det når de bliver taget.
man skal jo oss passe på med at kæme alle over en kam.
der er oss prof chauffør der passer deres job til ug.
mener personlig at jeg har betalt en pæn sum penge for mit kørekort
og hvad hobby an går så er det jo netop for at holde det vedlige både.
det at køre stor bil og at køre kran. så jeg evt har någet at falde til bage på.
hvis jeg skal ha et andet job.
men tager jeg ikk det s..... kursus. ja så er det slut med at køre lastbil.
altså mit kørekort gælder simpel hen ikk mer.
gad vider om folk bare frivilig tar på kursus.  hvert 5 år
når det bliver sådan med person bil.for det skal oss nok komme
der er ved gud osse mange af dem der køre som svin....

Dav håndværker
kan kun gi dig ret.
det kursus er mest opfrisking af terori og gladt bane.
det ville mange oss ha glæder af til person bil/mc/traktor.
så op med mønteren og på kursus. alle i hope..

    Mvh.
            Dan.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Ja jeg ved godt at der er masser af chafører der bare passer deres job, det er så desværre dem der ikke gør det der hiver alle andre med ned. Der er chafører der aldrig skulle have lov til at fører andet end en cykkel det gælder alle former for motoriserede køretøjer, også de elektriske til ældre menesker.
Og ja det skal nok komme at alle skal på sådan et kursus, der er også mange der kunne bruge det.
Jeg har godt nok kun kørekort til mc med støttehjul, men har aldrig prøvet en glatfører bane. Jeg tror nu nok jeg skulle klare den, for jeg kører hele året også når der er sne og is på vejene, så er det jo bare at tilpasse hastigheden, hvilket mange desværre glemmer.
Hej. igen..
så har du sikkert ikk brug for kursus. men lad os nu sige.
at du SKAL på kursus ellers er det bare slut med at køre mc.... dit førebevis er ugyldig. ind til du tager det kursus.
gør jeg det ikk inden 24 aug. så er det 3 ugers kursus hvis jeg vil køre lastbil så ca 5000 kr hvert 5 år.( kursus gælder i 5 år)
Hobby eller ehrvere. som sagt syntes jeg at førebevis koster nok.
men ´det er jo et frit land vi lever i men det koster.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce
Det er jo en skjult skat, ikke andet !
Du kan sikkert huske at pas førhen var gratis, i dag koster det bare kassen, og de stakler der stadig render rundt og tror at det bliver gratis igen, må tro om.
helt enige.. håber det tager hold.når den sidste kr er vredet ud af folk

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Hvad er det I skal lære på det kursus?

Hvis det er glatføretræning, så er det vel relevant med en genopfriskning, og sikkert også for mange af vi almindelige billister. Jeg kan glimrende forestille mig, at der er masser af andre områder, hvor lidt genopfriskning, opdatering etc kunne være nyttig. Reglerne på området er sikkert heller ikke de samme som da du fik kortet for mange år siden.

Jeg har været styrmand i 20 år, heraf ca 14 år i tankskibe, og har i gennemsnit tilbragt mere end en uge hvert år på kurser for at følge med i udviklingen, højne sikkerheden, mindske forureningsrisikoen, reducere energiforbruget, køling og opvarmning, lære at lede arbejdet på en hensigtsmæsig måde (også når det er andre kulturer), ny teknik, brandbekæmpelse, medicin osv. Selv de kurser jeg har været mest kritiske overfor har jeg efterfølgende måtte erkende har bidraget til at gøre mig lidt klogere. Endvidere skal jeg hvert andet år gennemgå et helbredscheck.

Alle kurser jeg har deltaget i har arbejdsgiveren betalt kursusudgiften, men i mange år skulle vi selv bruge 5 fridage om året inden vi fik løn for deltagelse. Det er et overenskomstspørgsmål.
Samfundet stiller nogle krav til udøvere af diverse erhverv, og jeg mener ikke det er urimeligt. Ligesom et tankskib er en potentiel forureningskilde er en lastvogn en potentiel ulykkesmaskine i ukyndige hænder.

Løn under kurser og hvem der skal betale er et overenskomstspørgsmål, så det er en sag der skal ordnes med arbejdsgiveren. Er det for hobby'en er det selvsagt egenbetaling. Jeg kan heller ikke få nogle andre til at betale for et stort kørekort til mig med henvisning til at jeg gerne vil have alternativ beskæftigelse i baghånden, hvis søfarten skulle svigte.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.
kan da oss godt se det rigtig i et kursus.
og har oss deltaget i kursus. da jeg var eksport chauffør.
føler bare at man fratager en noget man har betalt for en gang.
og at det er skjult skat. men ok ok jeg bliver jo nok TVUNGET. på det s...... kursus
bare min mening.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

De fleste unge må da også selv betale for deres kørekort, og dem over 70 år betaler da også selv omkostningerne ved fornyelse af kørekortet.

@Håndværkeren: Det er nok de færreste af os, der kan huske hvornår udstedelse af et pas var gratis. Jeg er ret overbevist om, at da jeg fik mit første pas i 1963 var det efter mine daværende forhold ret dyrt at få passet.
Har du et årstal?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis