Chauffør Kursus

Daw
Chauffør Kursus.
hvad er det nu de sidder og finder på??
det er sku da ok hvis man ikk har brugt det store kørekort.
i måske 3-4 år.
men at sende en chauffør på tvungen kursus i en uge.
der køre storbil hver dag.
mener jeg sku er at tag pis på folk. eller er det bare enu en skjult skat????
jeg selv køre med jævne mellem rum kranbil ( det er hobby)  skal selvfølig oss på det kursus
så er det jeg spørger.
da mit nu væren job ikk har noget med kranbil at gøre.
har de ikk nogle int i at sende mig på kursus. skal jeg så selv betale????????

M.v.h
          en sur eks chauffør....


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Daw Chauffør Kursus. hvad er det nu de sidder og... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man nu tænker tilbage på, hvad vi har oplevet her i vinter af tilfælde, hvor vi i radion hele tiden hører om den ene og anden lastbil, der er væltet her og der og alle vegne, så tror jeg nok, der er meget stor grund til at chaufførerne kommer på kurser.

Kører man på en snedækket motorvej, og følger den almindelige trafik, er det mere sikkert end amen i kirken, at man meget ofte bliver overhalet af frejdige lastvognschauffører i deres store kasser. Jeg ved godt, at en lastbil føles ganske sikker på¨et smattet underlag, men den styrer og bremser endnu dårligere end en personbil når det gælder.

Kører man med campingvogn og følger trafikken med de obligatoriske ca 90 km/t som flertallet af lastbiler kører, ja så kan jeg garantere for, at man mindst en gang pr. kvarter bliver overhalet at en lastvogn, hvor chaufføren kan klemme 1 km/t mere ud af sin, end de øvrige i rækken kørende lastvogne. Når han så kommer op på siden af f.eks. mig med min Land Rover og campingvogn, ja så bliver der meget ofte vist af til højre og kort efter drejes der ind i siden på mig. Jeg kan så vælge at tage "kampen" op, eller vige.

Elefantvæddeløbene behøver jeg kun nævne perifert. Det kommer der helt sikkert styr på.
Overtrædelse af køre- hviletidsbestemmelser er der heldigvis også et vist fokus på, og snyderiet stoppes.
Uforsvarlig kørsel med farlige stoffer er også noget som kommer op.

Med alle disse unoder som chauffører tillægger sig, er der al mulig grund til at tage fat i denne branche og deres udøvere ved vingebenet. Man lægger selv op til disse og fremtidige stramninger og tiltag af alle mulige ubehagelige arter, ved højt og flot at blæse på ALLE andres sikkerhed og velfærd. Det øvrige samfund gider slet ikke stå model, med liv, helbred og økonomi til dette vanvid, som branchen åbenbart ikke forstår at begrænse.

Ærgerligt også for mig, idet jeg har stort kørekort med anhænger også, og skal måske selv igennem disse kurser for at bevare kortet. Men det gør jeg så.

Man ligger som man reder, og det vil vognmandsbranchen ikke begribe, og så man føle.
Det samme gælde for landbrug og fiskeri, der også har fået mange advarsler og frivillige aftaler, som alt er ignoreret. Så kommer indgrebene, som altid bliver rigide og besværlige, da man ikke kan detailregulere.

Med venlig hilsen
ktm

 

MAN SKAL JO OSS PAS PÅ MED AT KÆMME ALLE OVER EN KAM

og man/jeg kan så oss selv sortere i om man er på vej på ferie 
med sin campingvogn. med massa af tid.
eller man er på job som chauffør.
for at køre reserve dele frem til div værksteder så jeg /og andre kan få lavet sin bil/campingvongn når det går itu på turen
og kan hente frisk brød og mælk hos købmanden. Osv.Osv..........


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Chr. det med at lede og fordele arbejdet bedre på et skib, var det noget med at lære at styre en større PISK
før eller efter de fleste danske matroser/skibsasistender blev smidt i land?
fra skibe under dansk flag.


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Skrevet af Håndværkeren på 09 feb 2011 22:44
Chr. det med at lede og fordele arbejdet bedre på et skib, var det noget med at lære at styre en større PISK


Nej, det er en sydfynsk knortekæp, men princippet er det samme.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af DS på 09 feb 2011 22:55
før eller efter de fleste danske matroser/skibsasistender blev smidt i land?
fra skibe under dansk flag.



Primært efter, da de danske matroser/assistenter stort set var en saga blot da jeg fik seniorstriben på skulderen.

På nær en enkelt undtagelse har jeg ikke sejlet med danske menige siden ca 1999, og ses bort fra indenrigsfærgefart, så så ikke siden 1996.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis