kippe topperne af grantræer

hej

hvornår kan man klippe topperne af sine grantræer????tænker på frost,vil ikke have dem højer.

hilsen Mikael
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den bedste tid er efteråret, så når træet at lukke såret i løbet af vinteren. Gør du det i foråret er der riciko for at træet forbløder !
ok,tak for det
Ah, hvis vi taler om en reel stamme så er det vel mindre sandsynligt, at den fryser tilbage. Jeg ville ikke have problemer med at skære nu. 
Hellere nu end når den begynder at trække saft op, som Håndsværkeren skriver.
overvej nu hvordan du saver dem af.
Vores nabo, tog i sin iver efter at få lys ind på sin nyanlagte terrasse, toppen af de grantræer ind mod mig. Ved ikke hvor meget han tog, men 2-3 meter i hvert fald! Det er 4 år siden til foråret, og det er kun det med den tyndeste stamme der er begyndt at "ligne" et grantræ igen.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jamen Jaco, ved du da ikke at det er moderne med sådan nogle flae grantræer. Hvorfor skal det være så velfriseret det hele. Min bror bor også et sted hvor granerne efterhånden tog for meget af udsigten, så nu har han flotte træer der er Flae i toppen. ( Han bor på fyn )
Annonce
hehe... Nej, det behøves nu ikke være velfriseret Jeg var sådan set ligeglad. Det er mere hvis man skulle blive overrasket over hvor lang tid der går, før de kommer til at se bare nogenlunde normale ud igen
Han skulle vel ikke tilfældigvis bo i Od. SV
Off topic; Nu jeg så dit billed,- har du fået din terrier til at fange rotterne, når du nu bor på landet? Hørte en fin udsendelse for 3-4 uger siden om at de foxterrier skulle være ekstremt gode til det

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Næh min bror har et større landsted i det Sydfynske.
Og Tiggie som min hund hedder og som er en Dansk Svensk Gårdhund, har fanget mange rotter i sit liv. Det sjove er at hun henter mig hvergang så jeg kan se fangsten, ikke noget med at komme med den. Og de skal bare nakkes, så har hun tabt interessen for dem.
Du kan være forsikret om at de ALDRIG kommer til at se normale ud igen. De vil få flere topskod og ikke kommer til at ligne en normal gran. Gran er helt uegnet til topbeskæring - og derfor heller ikke som hæk.
Jeg tror ikke at spørgeren har noget at indvende over at de bliver flade i toppen, de fylder jo stadig den nederste plads ud.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også