skæring i skumgummi

hej alle

jeg skal have skåret noget skumgummi ud det er for tykt til en hobbykniv og en sav sviner rigtig meget.
mit spørgsmål er om man kan bruge en tynd tråd man sætter strøm til så den bliver varm ligesom man gør i flamingo

håber nogle af jer kan hjælpe
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers prøv med en skarp kokkekniv/køkkenkniv, hvis kniven er fugtig, skære den nemmere igennem skumgummiet, skær med "savende" bevægelser...

mvh jens
Måske et par hobbykniv klinger limet på et eller andet langt, tyndt og stift, med araldit.
Hvad med at fryse det inde i en is-blok. Så skulle det da være til at bearbejde med save, høvle og hvad ved jeg. Så er det sikkert også nemmere at få kanterne pæne.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

er ikke sikker på at snittet bliver pænere af det en sav flosser næmt i det.
men mit spørsmaål gik også mest på om man kunne bruge en tråd med strøm i til formålet.
Annonce
Hej

Du kan godt skære skum med en varmetråd  MEN  regn med at kanten ligesom "smelter" sammen og bliver hård der hvor du har skåret.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det havde jeg ikke lige tænkt på men der har du nok ret. så er jeg nok bare nød til at finde mig i svineriet med saven. måske en meget fin tandet sav sviner mindre det må jeg prøve mange tak for hjælpen alle sammen
Hvad med en koldsavs klinge, de kan slibes så de bliver meget skarpe.

Steen
Hejsa

Jeg arbejder et sted hvor vi skærer i skum hver dag.
Vi bruger båndsave hvor klingerne slibes jævnligt med slibestene, så de bliver som bladet på et barberblad.
Jeg vil anbefale at du anvender en hobbykniv til formålet. tage evt en vand ducher til forstøve vand på skummet og skær så lidt ad gangen. skift klingen jævnligt, den blir hurtig sløv.
Jeg kan sige du godt kan skære med en varm tråd efter evt en skabelon du holder i begge sider, men som andre har nævnt får du en "scorched" overflade der minder om plastik.
men hvis du kan leve med det får du nok en mere lige overflade ved at skære med en varm tråd over en skabelon.
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

jeg kan ikke leve med den hårde overflade da man skal kaste med tingene.
så må bare igang med hobbykniven men tak for fiffet med vand det kendte jeg ikke
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis