Hej
Ang. V Carve pro 6.0 det virker fint og så videre og lige til at gå til. Men her er så mit spørgsmål:
Når jeg så har lavet tegningen og sat det værktøj ind jeg ønsker at bruge. Og kørt en simulation så man kan se resultatet. Så skal det jo gemmes så det kan overføres til mit CNC program?
Det er ikke hvordan jeg gemmer mit problem er, men i hvilket format skal det gemmes i. For at det virker i det andet program?
Er det kun at prøve sig i gennem dem alle eller er der en der ude som har noget erfaring hvilket filformat der skal bruges.
Jeg ønsker at få det fra V Carve pro 6.0 over til følgende program
http://members.home.nl/loekputs/index.htmlJeg har prøvet nogle af filformaterne men det er mange at vælge imellem. Den der var tættest på indtil videre, manglede kun de rigtige værktøjs indstillinger dem kunne den ikke finde ud af at konvertere. Så jeg skulle ind i G-coden og rette dette til manuelt efterfølgende.
Og så er det lige 0 punktet på cnc jeg ikke har styr på endnu. Jeg kan se at smc kortet giver besked til programmet. Men desværre på de forkerte port nr. Jeg kan ikke indstille det i programmet da de nr. ikke er tilgængelige. Så er det vel kun at lodde dem om på de rigtige?