gipsloft i "bryggers toilet" i en kælder

Hej.

Skal til at sætte gipsloft op i et kælderrum, som skal være en slags bryggers, men hvor der også sættes et toilet op, og der er afløb i gulvet.

Pt er der er pudset loft, den slags med strå i. Tanken er  at sætte et lag vådrumsgipslader op direkte på det pudsede loft. Derertræ over det pudsede. Mit spørgsmål er om der skal være dampspærrer?
Andetjeg skal være opmærksom på?

Da kælderen ikke er godkendt til beboelse, så bliver bryggers/toiletet det heller ikke. Jeg laver det uden at opsætte bruser, da jeg ikke har tiden til det ekstra arbejde det vil medfører, og jeg vil ikke kunne hive investeringen hjem igen. Vi skal kun bo her et år eller to mere.

Mvh
Jan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alm. gips er fint nok til loftet, der er ingen krav om vådrumsgips på gipslofter.

Ingen dampspærre i etageadskillelsen, så slipper du også for det arbejde.

Og uden gulvafløb er det slet ikke vådrum, så her er heller ikke noget specielt du skal være opmærksom på.
hej koluda.

Tak for svar,

Der ER gulvafløb. Det lader jeg blive der. Da jeg overtog lejligheden og dermed også kælderen, der var der værksted og trægulv i det pågældende rum. Da jeg fjernede det, så var der afløb til både toilet og gulvafløb under trægulvet!

Da jeg har soveværelse m.m. i kælderen, så vil jeg udnytte dette nu.

Mht til gulvet, så lægger jeg en vådrumsmembran. Men jeg skifter ikke afløbsindsats m.m. I og med at det ikkeer et godkendt rum alliugvel, og er i en kælder, så kan en vådrumssikring (lip alt-i-en-kasse) vel gøre det.

mv h jan
Jeg ville da ikke spilde min tid på at lave vådrumssikring i et toilet, hvor der alligevel ikke er bruser, og ikke skal bruges som vådrum, spild af både tid og penge.
heller ikke når der er gulvafløb?,- ok det skal ikke bruges til det store vandpjaskeri, Men en kasse med vådrumssikring til gulvet koster 600 kr. Så kan en evt senere ejer jo vælge at arbejde videre med rummet og lave det til et komplet badeværelse hvis det er.

Mvh Jan
Ja, men så skal gulvafløbet også bankes frit, eller kan det jo netop ikke bruges som vådrum... hvorfor lave noget halvt ???

Så ville jeg heller bruge min tid og penge på noget andet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis