leje af varevogn el. større personbil i svendborg

Hej

Jeg er flyttet til svendborg for at læse på SIMAC og mig og nogle venner har planer om at tage nogle ture til tyskland for at hente billig sodavand og øl, men mangler en bil til formålet. Er der nogen i svendborg der står inde med en varevogn de har lyst til at leje.

Mvh Frank Dahl
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil da overhovedet ikke kunne betale sig hvis i først skal leje en bil og siden køre hele vejen udenom, og helt sikkert slet ikke hvis i tager færgen.
Formodentligt ikke under 1000 kr + brændstof + erstatning for sprængte dæk
Tror det er en dødfødt ide.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg bor ca. 55 km. fra grænsen, og nu køber jeg ikke så meget men det er kun for turens skyld jeg gør det. Det kan ikke løbe rundt hvis transportudgifterne skal indregnes.
Hvis det skal kunne betale sig skal i købe mindst en ton øl og vand, hvor mange biler må laste så meget, og hvor vil i opbevare det henne ? Der er 0,35 l. i en dåse vand og noget tilsvarende i en almindelig øldåse. Det er ca. 2800 dåser der er 30 dåser i en kasse = ca. 93 kasser.
Som ktm skriver så er den vist dødfødt
Altså er ramme coca cola koster ca. 150 dkr i dk, og man kan få 3 rammer for 140 dkr i fleggard, dvs hver gang man køber 3 rammer i fleggard sparer man 300 kr. Så hvis der er ca. 300 km fra svendborg til tyskland (så er man ikke optimist i hvert fald) bliver det 600 km tur/retur og hvis en kassevogn kører 10km/l bliver det 60 liter. til 10kr literen er det 600 i transport udgifter, så man skal købe 6 rammer cola for at sparer dieselen. Så det kommer jo an på hvad en privat person ville udleje den for. På bornholm hvor jeg kommer fra er der er der udlejer sin egen kassevogn for 300 dkr om dagen og der er fri km. Man skal så selv betale for diesel. Hvis vi nu siger man skal give 900 dkr for én dag, så vil det svare til at man skal købe 9 rammer for at betale for bilen. Altså samlet 15 rammer for at betale for turen. Hvis det så ville lykkedes at blive venner med en i svendborg der vil låne en kassevogn ud, for at han så får noget med tilbage ville det så blive endnu mere realistisk. Dette er hvordan jeg har udregnet det. Hvis jeg tager meget felj så skriv gerne.
Annonce
Der er sikkert også 100vis af varevognsejere, der er helt vilde i varmen for at udlåne sin bil, som han sikkert ikke skal bruge til noget og han er sikkert også ligeglad med at blive knaldet med moms og momsbøde for privat brug af gulpladebil.
Og hvis du så drikker 10 rammer colaer om dagen kan du jo tjene enorme summer på projektet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg mente mere hvis man kom til at kende en privat person der ejer en kassevogn. Nu kan man jo hente mere end bare cola ikke? Det var mere et eksempel.
Hej

Bortset fra det med momsen på den varevogn - så husk også lige, at det du køber toldfrit  K U N  er til  E G E T  forbrug  jævnfør toldreglerne og jeg kan også hilse og fortælle at tolderne er  MEGET  interesseret i folk som køber større mængder af drikkevarer

Har set told og skat standse biler mere end 20 Km. fra grænsen - blot til orientering.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
T&S må for så vidt stoppe dig i din indkørsel hvis du kommer med sådan et læs, 20 Km. fra grænsen slår jeg, sidst jeg var på de kanter i Kolding, holdt der et par stykker med overfyldte trailere som T&S var ved at inspicerer.
Gå en tur ned i Føtex, Fakta, Aldi etc og køb øl på tilbud. Leje af indkøbsvognen er normalt nul kroner og kun 20 i depositum.
Det er en langt bedre forretning end at kører 400 km efter øl.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis