Trægulv med vandvarme i eksisterende garage?

Jeg har brug for lidt gode råd. Jeg har en garage på 3x11 meter med betongulv (fra 1945) - her vil jeg lave to børneværelser samt et lille bryggers. Min plan er at lave trægulv med vandvarme (fjernvarme), men pga manglende loftshøjde har jeg kigget på løsninger med polystryren plader med påsvejsede varmefordelingsplader (Roth eller Wirsbo). Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg isolerer/nivelerer under polystyrenpladerne...

Kan jeg lave en løsning hvor jeg lægger: 2-3 mm sand/grus (nivellering), dampspærre, 15mm rockwool gulvrenoveringsplader, Polystyrenplader, gulvspånplade, trælaminatgulv.

Håber meget er der er nogen der kan hjælpe...

Mvh

Lasse Remmer
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Slet ikke.
For det første skal du søge byggetilladelse.
Dernæst skal der meget mere isolering i. 20-30 cm vil jeg tro.
Det du vil lave er ændring af anvendelse og derfor gælder kravene til nybyggeri. Måske.
Og endelig får du ingen tilladelse såfremt garagen ligger mindre end 2,5 meter fra  skel, vej eller sti.

Se isoleringskrav her;  http://www.rockwool.dk/r%c3%a5d+og+...b8lge+br10

Men nu da jeg har spoleret dine drømme kan du måske glæde dig over at det er søndag. Lidt endnu.   :o)

Skrevet af M. Andresen på 06 feb 2011 17:35
hmm hvorfor mener du ikke man må have beboelse i skel??? Det er vel et spørgsmål om der ikke må være vinduer ind til naboen???
Regler - regler.

En carport eller garage må der være - men beboelse - nej.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hmm syntes det står lidt underligt i vores lokal plan, men jeg håber dælme jeg kan få lov at lave vores udhus i skel om til beboelse.... Eller er det godt nok en streg i regningen da....

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Jeg kan jo læse at beboelse jo kun omfatter køkken, stue osv.. bla bad, bryggers, hobbyrum og værksted er ikke beboelse

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Annonce
Tak for de hurtige svar. Hvad angår div tilladelser så er jeg langtfra den eneste i vores nabolag der ønsker at udnytte garage til hobbyrum - og min ansøgning ligge allerede på kommunen. Men hvad med min model for opbygning af gulv. Forstår godt at jeg har brug for mere isolering men hvad med resten? Kan jeg bruge sand som afretning eller skal jeg støbe? Er det nødvendigt med gulvspånplader eller kan de undværes? Hvordan er kvaliteten af styoprenplade løsningen?

Håber på flere gode svarnog ideer

Mvh
Lasse
hmm jeg vil vove den påstand at det er den "dovne" løsning... Kommunen vil nok stille dig et højre isoleringskrav i form af at grave ned og smide 300mm isolering i, støbe 100mm med gulv varme.. dog er det kun en ide jeg har, men de er blevet skide strenge med isoleringer ved ombygninger

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Skrevet af LasseRemmer på 06 feb 2011 15:23
Jeg har brug for lidt gode råd. Jeg har en garage på 3x11 meter med betongulv (fra 1945) - her vil jeg lave to børneværelser samt et lille bryggers. Min plan er at lave trægulv med vandvarme (fjernvarme), men pga manglende loftshøjde har jeg kigget på løsninger med polystryren plader med påsvejsede varmefordelingsplader (Roth eller Wirsbo). Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg isolerer/nivelerer under polystyrenpladerne...

Kan jeg lave en løsning hvor jeg lægger: 2-3 mm sand/grus (nivellering), dampspærre, 15mm rockwool gulvrenoveringsplader, Polystyrenplader, gulvspånplade, trælaminatgulv.

Håber meget er der er nogen der kan hjælpe...

Mvh

Lasse Remmer

Nu skrev du jo altså at du planlægger at inddrage garagen til beboelse.

At lave hobbyrum er der nok ikke noget i vejen for - det har jeg selv i forbindelse med min dobbelte carport ( muret )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis