Symaskine pedal

Jeg har fundet sådan en deffekt Pfaff 332 symaskine i storskrald, desvære uden pedal.
Det var mening, jeg skulle bruge en motor med omdrejningsregulator.
Nogen der ved hvad der er inden i sådan en pedal? Sker der noget hvis jeg kortslutter pedal stikket? Jeg regner med at motoren vil køre med fulde omdrejninger, medmindre der er en eller anden form for "formodstand" i pedalen.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der ikke en typeplade på motoren, hvor der står hvor mange volt den er til?
som denne her, her står der vist 110 volt


mvh jens
Hej Jens

Du har også sådan en:-)

Min er med en Elte motor og til 220V.  Men i stedet for pedalen, vil jeg prøve at kortslutte stikket - hvis der ikke sker noget.

Er det stikket til venstre på biledet, ved motoren som bruges til pedalen?

Ved du om der går 2 eller 3 ledninger til pedalen fra stikket?

Nej, jeg må hellere kigge lidt dybere ind i motoren.  

Nej det var bare et billede fra nettet, har også en gammel Phaff, dog så gammel, den har været med håndsving, eller pedal tråd.
Det var byget en motor på, da jeg købte den.

Jeg er ikke klar over hvor mange ledninger, der går ned til pedalen, men umidelbart vil jeg tro der går to, da det bare er en reguleringsmodstand af en slags.

Når motoren er mærket med 220 volt, så er jeg ret sikker på den holder til det.

Jeg skulle bruge, en regulator, til en lille 220 volt motor (ikke en symaskine), jeg brugte en fra en ventilator, den kan klare godt 200 watt.
(ellers slagt en 220 volt boremaskine med regulator)
Altsår hvis du ikke skal bruge pedal-regulering.
mvh jens
Mange tak. Jeg vil prøve at finde sådan en regulator.
Hej
Jeg ved godt det er en gammel tråd,men vil gerne lige høre lidt mere om det pedal halløj. Så hvis andre ka hjælpe, så pænt tak!
Jeg skal nemlig bruge en ny anordning, da min pedal havde en løs forbindelse med dertilhørende røg og ildelugtende plastik =(
Je_ns skriver " jeg brugte en fra en ventilator, den kan klare godt 200 watt.
(ellers slagt en 220 volt boremaskine med regulator)"
En ventilator? Sån en man bruger om sommeren?
Boremaskinens regulator? Hvad menes der? Evt et billede? =)
Mvh Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Annonce
Med regulator fra boremaskine, mente jeg den kontakt der sidder i 230 volts boremaskiner, med trinløs hastighed.
Den regulator, jeg brugte er en Duka som jeg købte billigt på Qxl.
Sådan en her
http://www.lavprisvvs.dk/shop/duka-...6577p.html

Men prøv da at besøge, den lokale symaskineforhandler, måske han har en pedal der passer.
Og ofte kan pedalen repareres
eks på reservedele her.(modstand og fjeder)
http://www.symaskineland.dk/categor...inger-194/#
eller en ny universal speeder til kr. 350
http://www.symaskineland.dk/search.aspx?keyword=speder

Det er vel ikke nemt, at sy uden en "speeder"?



mvh jens
Hej
Jeg glemte at skrive at maskinen kører for fuld drøn, når der er strøm på. Det gør det til en ret spændende oplevelse at sy...Ahem Man skal go nok være hurtig til at flytte emnet (og fingre!) =)
Jeg tror ikk er nemt at sy uden en speeder, tanken om at jeg kun har en hånd til at styre huer mig ikk.. Så jeg må rundt til de lokale symaskineforhandlere og se om de har en brugt eller den uni speeder.
Tak for hjælpen =)

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis