montere swedoor flexkarm.

jeg skal montere en swedoor flexkarm idag, og det ser faktisk ganske simpelt ud, men har lidt problemer med karmskruerne.

Jeg har købt nogen karmskruer der er 7,5x92 mm det var vist en standard størrelse, men de forboret huller til karmskruer ser mindre ud end skruerne. kan jeg godt bare finde nogen 6 mm skruer i den rigtige længde istedet??

ud over det fik jeg af vide der skal 3 karmskruer i hver side, men så vidt jeg lige kunne se er der 4 huller i hver side?? skal jeg sætte 3 eller 4 skruer i?
jeg skal montere en swedoor flexkarm idag, og det... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har lavet nogen tynde kiler så bundstykket nu står som det er. efter jeg havde døren i vater og lod ville jeg skrue den første karmskrue i, men der gav min skrue maskine op. det er en dewalt 12V, da skruen var halvejs inde med max moment gad den ikke mere. så måske de karmskruer alligevel er lidt for store.. OG lange de kommer til at gå 2-3 cm ud på den anden side af lægten..

jeg må ud og finde nogen 6 mm der er 70-80 lange..
Det er din boremaskine - eller chauføren - den er gal med.
Jeg har en tilsvarende 2 gears model.
Den vrider nemt den slags skruer i.

Men går det helt galt så find den gamle 220V maskine frem.

Men selvfølgelig kunne skruerne godt være lidt kortere. Eller du borer for med et langt 5 mm bor. Eller en lang tynd skrue. Så er vejen jo li'som banet.

efter hvad jeg kunne se på skruerne var de vist beregnet til betonvægge. og der skulle forbores med et 6 mm bor..jeg købte nogen lidt kortere så gik det lidt bedre, nu hænger døren der, og det ser faktisk meget fint ud, væggene er dog ikke helt lige så gerigterne kommer til at gabe lidt ud fra væggen et par steder, men sådan er det jo.. Så mangler jeg kun at sætte gerigterne på. også lige 4 døre mere over de næste par uger
Husk at det er dørpladen der er 204 med karm er den ca. 209

jeps det ved jeg døren sidder på plads nu, jeg har dog ikke været helt præcis med vater og lod(synes ellers den var helt lige da jeg startede med at skrue den i), når døren står på 45 grader glider den meget langsomt op, må se om jeg kan løsne et par skruer og rykke lidt til karmen..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis