Gulvvarme i spånplade, montering.?

Hej..

Jeg har lige et monterings spørgsmål ang. spånplade gulvvarme m. spor..

Hvis jeg har en 1 sal hvor jeg skal have lavet nogle skillerum osv.

Ville i så:

1: Lægge gulvvarme pladerne udover HELE 1. salen inden nogle skillerum blev lavet?

2: Ville du lave skillerum først og derefter tilpasse gulvarme pladerne til hvert rum?

Beskriv venligst også hvorfor..

Planen er hvert rum skal styre sig selv med varme, men bare om det var nemmere / man sagtens bare kunne ligge gulvvarme pladerne ud over hele 1. salen og så bare dele slangerne op i hvert rum, for at spare på tilskæringen..

På forhånd tak

Mvh


Be Smart - Not Stupid..

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rent lydmæssigt er det jo ikke ret snedigt at lade hverken gulv eller lofter være gennemgående.
Men hvis du alligevel laver almindelige træskeletskillevægge med gips på begge sider og dertil alm. "papdøre". Ja så har det nok ikke den store betydning.
Tror faktisk jeg ville tilpasse pladerne med de rum du nu engang skal have...Det er noget med slangerne, varmezonerne og vendepladerne at gøre...går ud fra at hvert rum skal have sin egen styring...Vil tilføje at jeg ikke selv har lavet det før...Men hvis du gerne vil have gennemgående gulv, så burde det da også kunne lade sig gøre, men tror bare det vil kræve noget mere planlægning mht plader/vendeplader osv
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hpox -

Det vil være gulvvarme pladerne som er gennemgående og der vil komme 22mm lamel plank ovenpå igen..

jeg laver træskelet skillevæge med 12.5mm fibergips på hver side og 95mm rockwoll i væggene..


Profi, hvorfor tror du slangerne og varmzonerne har noget at sige med opdelingen af pladerne?

Ja hvert rum får sin egen styring, vende pladerne vil jeg fræse selv, da jeg ikke vil give spidsen af en jetjæger for de "orginale" vendeplader..

Be Smart - Not Stupid..

Det ville bare være nemmere at stille skillevæggene på varmepladerne, fremfor at skulle lave det på bjælkelaget, samt at det ville være nemmere at ligge pladerne over det hele, og kun skulle skære til i 2 ender i stedet for at skulle skære til ved 3 skillevægge også..

Skal sige det er: Rapo, bad og et soveværelse, på sigt 2 værelser som der skal være på 1. salen.

Be Smart - Not Stupid..

Måske en lille misforståelse.
Du mener nok spånplader med spor for gulvvarmeslanger. Og ikke varmeplader.
Med den vægkonstruktion tror jeg nok at det er godtnok at stille væggene på gulvpladerne. Nu ved jeg egentlig ikke hvor tykke de sporplader er, og hvor langt du får imellem strøerne, men vær opmærksom på at væggene evt er ordentligt understøttede. Og at der kommer filt eller lign. mellem regler og omgivende bygningsdele.
Ligesom lamelplanken udlægges på korrekt underlag og ikke berører væggene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hpox , ja spånplader..

Jamen der er ca. 30cm imellem strøerne, sporpladerne er 22mm og lamel planken er 22mm , samt fibergipsen bliver sat op og nok filtet i samlingerne og spartelet..


Be Smart - Not Stupid..

Så skal det nok du altsammen.  :o)

En lille specialitet.
I Knauf/Danogips' monteringsvejledning er der på stålregler for montering mod tilsluttende bygningsdele påklæbet noget filthalløj.
Men når der anbvendes træregler er der ikke anbefalet noget som helst.  ???
Jeg tror da at det vil være godt med en par striber (billig) fugemasse under træreglerne. For at lydisolerer lidt og for at minimere div. knagelyde mellem spånplade og reglar.

ja eller man ku købe noget "skumgummI" og ligge under eller tage noget rockwoll og ligge reglerne ovenpå.. ellers sku man bare opbygge skillevæggene af stålregler..

Be Smart - Not Stupid..

Hvis du selv fræser spor i vendepladerne så er det sådan set også lige meget, så burde det være lige ud af landevejen med pladerne....
Profi ja ikke? -

Så er det jo også nemmere at placere væggene hvor man vil osv. og evt. flytte dem efter man har sat dem op, og gulvvarme pladerne er lagt ned hvis man fortryder.. -


Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også