Gulvvarme i spånplade, montering.?

Hej..

Jeg har lige et monterings spørgsmål ang. spånplade gulvvarme m. spor..

Hvis jeg har en 1 sal hvor jeg skal have lavet nogle skillerum osv.

Ville i så:

1: Lægge gulvvarme pladerne udover HELE 1. salen inden nogle skillerum blev lavet?

2: Ville du lave skillerum først og derefter tilpasse gulvarme pladerne til hvert rum?

Beskriv venligst også hvorfor..

Planen er hvert rum skal styre sig selv med varme, men bare om det var nemmere / man sagtens bare kunne ligge gulvvarme pladerne ud over hele 1. salen og så bare dele slangerne op i hvert rum, for at spare på tilskæringen..

På forhånd tak

Mvh


Be Smart - Not Stupid..

Hej.. Jeg har lige et monterings spørgsmål ang.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det der med at flytte på væggene efter det er færdigt ville jeg nok holde mig fra...Du ved jo ikke hvor dine rør ligger i gulvet når du har lagt over gulv og desuden kan du heller ikke flytte væggene mere end dine gulvvarmekredse tillader det....
Profi jeg mener: Vi lægger gulvvarme pladerne ud på hele 1. salen DEREFTER opretter vi 3 skillevægge på gulvvarme pladerne og ikke det færdige gulv,..

Så hvis vi INDEN vi lægger det færdige gulv beslutter os for at ville rykke væggene 5-10 cm til den ene aller anden side så er det jo stadig muligt, inden vi får lagt slangerne, fremfor hvis vi ligger gulvvarme pladerne mellem skillerummene, så er dette ikke muligt..

Be Smart - Not Stupid..

Hej

Lige et par spørgsmål til denne debat

Jeg skal selv til at lægge spånplader oven på gulvstrøer og vil gerne spare lidt på udgifterne til materialerne. Derfor vil jeg selv fræse spor. Jeg har en overfræser med 8mm opspændingshul men kan ikke finde nogle notfræsere nogle steder. Det må jo skulle være en ø18 med 8mm tap og runde hjørner på skærerne eller? Slangen er jo ø15 og så skal der 1mm tykke varmefordelingsplader ned i sporerne.

Eller er det dumt (tidskrævende) at fræse pladerne selv? Hvor kan man finde dem billigt på nettet? Hvis man køber de færdige plader vil det også give lidt problemer med til og afløbs sporerne til de andre rum da det jo bare skal være nogle lige spor som løber ude ved vægen, indtil de kommer hen til rummet selvfølgelig.

Mvh Simon
Hvorfor ikke lægge 32mm støbebrædder istedet? Så slipper du for at fræse. Vendespor laves med en stiksav, hvor du så saver en pæn halvcirkel. Til- og afgange kan du så lægge under støbebrædderne.

Mvh Martin

Træt... Meget træt af at renovere hus...
Mon ikke han har lavet det her 1 år efter...
Haha, jo - havde ikke lige set datoen :-) Så kun at der stod 20. marts :p

Træt... Meget træt af at renovere hus...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også