Værktøjsspørgsmål - breaker bar

Hej, det er ikke til en bil specielt, men jeg stiller spørgsmålet herinde, fordi det vist er det mest relevante forum Jeg tænkte på hvad sådan en "breaker bar" hedder på dansk og hvor man kan købe en måske?
En breaker bar er til toppe fra topnøglesæt, og ligner en meget lang topnøgle, men har ingen skraldemekanisme.
Her er der en artikel på Wikipedia om den: Breaker bar

Hej, det er ikke til en bil specielt, men jeg... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en lastbil eller traktor, du skal pille hjul af??
Husk at nogle møttrikker har linksgevind!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

ja , det er den type , men med de billige modeller har du ikke så meget slagkraft og kræver en del luft
men er det kun en enkelt møtrik en gang imellem burde den kunne klare det , hvis du gør det over nogle gange ( kompresseren skal fylde op flere gange )
Jeg troede ikke det ville kræve flere omgange med møtrikspænderen. De første drejninger er vel de sværeste, og når møtrikken så er slået løs kan det ikke være så svært for møtrikspænderen at få den af
Det med kvaliteten har du nok ret i, jeg har bare ikke alt for mange penge at gøre med
det er pga at du vil have behov for så meget luft at en hobbykompresser ikke kan klare det på en gang
men hvis det kun er til de få gange vil du få meget mere ud af et stykke rør på din vridstang
ellers kør hen til det nærmeste værksted og lån deres slagnøjle til at løsne med , så kan du klare det med håndkraft når du kommer hjem , de fleste steder kan du få lov til det gratis , et par øl og det er jo ikke hver uge du har behov for det
Annonce
Ja eller brug vridstangen (eller ringnøgle) og så et godt bask af en mukkert (på enden af vridstang/ringnøgle), det kan nu løsne det meste

mvh jens
Hvis den møtrikspænder fra Harald Nyborg ikke er god nok, er der så nogle til omkring 1000kr, der er rimelige?
Harald N's større 3/4 " møtrikspænder kan godt klare en del.
Som f.eks. navmøtrikker.

til omkring 1000 kr kan du nemt finde en der klare de flestes behov og af en god kvalitet

den 3/4 som vile nævner har godtnok lidt mere slagkraft , men er alt for tung og klodset til de fleste opgaver
Ja den godt nok lidt for stor ud Den på 1/2 tommer ser lidt mere håndterlig ud
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis